17 oktober 2009

Ett par små inköp...


Var en sväng till Lilla Butiken i Säve för ett par veckor sen. Visste att
det skulle ha kommit in "rosiga" saker från Kayene. Fastnade för
dessa söra salt & pepparkar. Köpte även en stor kudde med
likadana rosor på och randig undersida. Även en fin diskhandduk i
samma "Carpe Diem"-serie som jag köpt både duk och löpare i
tidigare fick följa med hem.


Den lille lånekatten blev ju hemskt nyfiken och var tvungen att
inspektera när lånematte skulle fotografera.

Han har även kört operation charmning av vår gamling som
blir 17,5 år idag. Han är en riktigt grinig gammal gubbe när
de andra två katterna är här.

Så dessa bilder är en smärre sensation! Inte ens vår egen
minsting till katt har fått ligga så nära än. Men lite spänd
ser ju gamlingen ut...  =0) 


Igår fick jag det finfina Rosa Bandet jag beställt av Nilla.
Det låg så fint inslaget i en liten cellofanpåse. Lyxigt! Tack
Nilla!! Titta in och kika på alla hennes läckerheter! Dem får
ni bara inte missa!

Efter att ha tagit upp båten igår efter ytterligare en kaosdag
på jobbet var det skönt att koppla av i soffan. Tyvärr hade
jag sett avsnittet av "Morden i Midsomer" som TV3 sände.

Känner mig lite piggare idag och hoppas att det håller i sig
några timmar framåt...  ;0)  Tänkte försöka pallra mig i väg
till scrapmässan som är här i sta´n i helgen. Om det blir idag
eller i morgon vet jag dock inte.
Nu kom vår minsting och la sig spinnande framför mig på
skrivbordet. Mmm... Han blir fem månader idag.

Tack ni rara för era uppmuntrande ord! Jag skall försöka
att ta det lugnare.

Ha en bra dag!

5 kommentarer:

Anki sa...

Tack sötis! Å vad kul att du vill vara med i min utlottning, massa lycka till!
Vilka fina små kar du köpt, härligt med rosor!
Åh grattis till missarna, håller med om att han ser inte så road ut! Han är så väldigt lik min Mozart så det är inte sant *ler*
Hoppas fröken Trötter? känner sig piggare!

Hoppas du får en fin dag!
Kramis!

Ingmarie sa...

Gammelkatten sov väl riktigt gott när han blev själv igen kan jag tro!
Tänk vad härligt det ärmed just katter...

Ha det toppen!

Huset på landet sa...

Hihi, kattfarbrorn ser allt lite misstänksam ut ;).
Jättesöta salt och pepparkar, de är så du!!
Hoppas att du känner dig piggare nu, kom ihåg att vila och ladda batterierna! Aja baja, inte jobba för mycket!! (Även om det är just vad jag gör själv tidvis...)
Kramar, Nicole

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka fina saker du köpt o härliga bilder på katterna. Man ser att "Gammelkatten" är lite på sin vakt o "kikar under lugg" när ynglingen ligger bredvid, hihi!

Visst är det fint Nillas rosa band!

ha en fortsatt trevlig helg söta du!

kram Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett fint rosa band, mycket finare än det jag har. Och dina ströare var söta, det kanske kissen tyckte också. Man riktigt ser hur gammelkatten tycker den lille är småjobbig.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria