11 oktober 2009

Då har "kattpensionatet" öppnat igen...

Så har då "kattpensionatet" varit öppet i ett dygn. Och här har varit
livat värre. De två små leker vilda lekar med varandra. Men just nu
ligger de ihopkrupna intill varandra och myser här i soffan med mig.
Vår gamling ligger i den andra soffan och försöker att koppla av.
Han är inte riktigt van vid att det är så livat omkring honom. Den
äldre besökaren tippar jag ligger i vår säng och gottar sig. Det
första han gjorde när han kom hit var att klösa på vår soffa.
Skrälle! Inte så himla kul när det blir stora upphak... Men han är
en mysig lite småtjock herre för övrigt.  =0)  Ja, vi får väl se om vi
själva behöver ta semester efter denna kattvecka. Hi, hi!

Besöket på marknaden igår var himla trevligt! Jag är barnsligt
förtjust i marknader. Tror inte att jag hade varit på någon innan vi
flyttade upp till Norra Bohuslän när jag var i tioårsåldern. Där
uppe fick barnen ledigt från skolan när traktens största marknad
var. Och kanske är det den känslan som återuppväcks när jag går
på marknad nu?! Jag köpte inte särskilt mycket. Hjortronsylt, ett
par "ljusfat" i metall (på loppis till förmån för en klassresa),
marknadsnougat med punchsmak och ett garnnystan. Inte så
mycket va´?! Klämde i mig en langos också men den var ingen
höjdare jämfört med de jag brukar äta på sommaren i kust-
samhället norr om där mamma bor. Så det så!  =0)

Ha en skön vecka!

              Kram Fröken Tindra

5 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad jag saknar att ha katt när jag läser ditt inlägg:)

Marknad var det jättelänge sen jag var på!

Ha en jättebra kommande vecka,

kramis Jenny

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så mysigt me markand ju!!
O langos hör ju markander till..lika så dounuts;) Gióttigt så!!
Trevlig vecka önskar Millan♥

Kristall & Pynt sa...

Det är ju så mysigt med katter,och så söta katterna är i ditt förra inlägg.
Ha det gott
Kram Sofia

spetsar och änglar sa...

Kul att du tittade in hos mig!
Vilken gullig blogg du har!Har suttit här en stund och bara njutit av de fina bilderna.
Jättesöta kissar i ditt förra inlägg!

Tack för din fina kommentar hos mig!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Marknadsnougat det är gott det, finns bara där tror jag. Och det är mysigt och strosa runt och titta, även om man inte hittar så mycket och köpa. Ja nu har du full rulle igen med katterna, hoppas soffan klarar sig.
Goa kramen
AnnaMaria