03 oktober 2009

Afternoon Tea en fredagskväll...

Igår kväll så var det då äntligen dags för vårt Afternoon Tea!
Jag som kvaddade mitt bakverk i torsdags kväll fick ta vägen
förbi det lokala bageriet. Se nedersta fatet. Väninnan kom med
massa godsaker, se översta fatet. Dock är kokostopparna ett
fynd från den egna frysen.  =0)  (Ursäkta stöket i bakgrunden...)


Här är de läckra chokladbitarna i närbild. Mmm...

Det tog ett par timmar att förbereda kalaset. Vi gjorde sandwichar
och bakade scones.

Sen var det äntligen dags att slå sig ned. Det smakade fantastiskt
gott och många ämnen avhandlades under de drygt två timmarna vi
satt till bords. Ett härligt sätt att tillbringa fredagskvällen på!

9 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ser ju underbart mumsigt ut!! Vart på kak kalas idag..mysigt såå!!!

kramis ♥

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt du och din vän har haft det.Ser hur mysigt som helst.Ha en skön kvälloch en underbar söndag kramizar ~~~~RITA~~~~.

Jenny sa...

Hej Vännen!
Åh vad mumsiga grejer ni åt på ert afternoon tea och vad härligt att få sitta o "tjöta" ett par timmar:)

Ha en riktigt skön söndag,

Kraam Jenny

Fågel Blå sa...

Tack för titten vilka underbart goda bakverk du frestar med!
det kalaset skulle jag vilja vara med på!
Kram Kathrine!

Kämpegården sa...

Hej!
Tack för den söta kommentaren hos mej =). Vilka söta tissar du också har=).
Det där afternoon tea ser smarrigt ut.
Ha en bra söndag!
//Tezz

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Äta länge och prata, det är mysigt det. Ni hade riktigt mycket gott, vilket kalas.
Ha en mysig söndag
Kramar
AnnaMaria

Butik Östergården sa...

Hej!
Vad kul att du hittade till mig!
Men vilka härliga fat med så mycket läckert på. Så mysigt det lät med kalaset.

Det var mycket kul och vackert på din blogg!

Önskar dig en härlig vecka!

Kram Helen

Myownhome sa...

Hej!

Tack för din hälsning hos mej! :) Gud vad mysigt det ser ut med afternoon tea. :) Och gott med alla kakorna!! :P

Kram

Sari sa...

Oj, vad GOTT det ser ut! Det riktigt vattnas i munnen när jag ser de smarriga chokladpralinerna!!! Jag älskar choklad!
Kul att läsa dina tio sanningar. Jag gillar också katter väldigt mycket!
Ha det så bra! /Sari