13 september 2009

Söndag...

Igår kväll tog jag en sväng i trädgården för att plocka in lite nedfallna äpplen. Kameran fick ju givetvis följa med!

Vår hortensia blommar först nu. Alltså har jag väl placerat den för
skuggigt?!

Så himla fin i närbild!

En liten ros i kruka som inte gett upp än.

Minicyklamen i väntan på att bli planterad i kruka ute.

Härliga Viktoriaplommon! De är ju så goda!

Äpplen i vårt träd med flera sorter på. Är det familjeträd
de kallas?! Det står helt still i huvudet... Tyvärr har vi
slarvat bort etiketten så jag vet inte längre vad de senare
sorterna heter. Och vårt James Grieve-träd har så fula
äpplen i år så de får inte ens vara med på bild. Fläckiga
och bedrövliga. Skall försöka få kokt lite mos idag på
de äpplen jag tog hand om.

Här blåser som skam så frågan är om det blir nog båttur ens
idag?! Igår började det regna så smått när vi var där ute i
småbåtshamnen och grejade. Och mörka, mörka moln
tornade upp sig in över land. Så vi åkte hem igen...
Vi får väl se vad denna dag för med sig...  =0)
Ha en skön dag!

14 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Vilka underbara bilder från din trädgård.
Här blåser det också väldigt mycket idag. Jag och min man skall följa med på ett veteranrally med ett grannpar som har en gammal veteranbil. Jag skall stå för fikat så jag håller på att baka lite.
Ha det så gott!
Kram

Hanna sa...

Vackra trädgårdsbilder.
Kram
Hanna

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina bilder från din trädgård.Jag tycker det är så fint med hortensia.Vilka fina äpplen.Ha en mysig söndag kramizar ~~~~~RITA~~~~.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blåser här också, fast vi har sol. Så mycket fin frukt du har, och vackra blommor. Jag tror Eva-Karin på Noll54 skickar saker. Jag har en klickruta i högerkant där kan du gå in till henne.
Hoppas du får en båttur under dagen.
Goa kramen
AnnaMaria

Livet på Vestergård sa...

Vilken underbar trädgård ni måste ha med alla dessa fruktträd! Hoppas att ni kan ta den där båtturen. Ha en bra fortsättning på söndagen!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

härlig trädgårdsrur man fick följa med på!!
Kram Millis♥

NinaH sa...

Härliga blom- och frukt-bilder!
Låter mysigt med ett blandat äppelträd!
Om det nu inte gick att ta sig ut denna dag heller: Hoppas det finns tid för senare båtturer!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

ååå så ljuvliga bilder du tagit.Hortensian är bara sååå fin.

Kram Nilla

Vita små hjärtan sa...

Härliga naturbilder!!!
Kram Agnetha

Jenny sa...

Hej Vännen!
Visst var det blåsigt igår!

Härliga bilder från din trädgård:)
Mmm plommon är så gott, vi har oxå fått frukt på vårt träd iår..förra året kom det inte ett enda.

Ha en jättebra vecka,

kram Jenny

Stjärnor & Champagne sa...

Blev det någon prommenad? Har precis sett svenska lyxfruar i Usa, herregud en av dom var verkligen en bitch. Vilka härliga plommon mums...

Kramkram Anne

Smycken och Smulor sa...

Hej!
Tror inte att du kan plantera en hortensia för skuggigt, de trivs ju där. Jag har en som blommat sen juli och den står i skugga mest hela dan. Fotade de vackra färgerna jag också häromdan, kanske blir det ett inlägg av det också.
Kram Marie-Louise

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vilka underbara bilder. Jag älskar hortensior. Hade flera stycken i vår förra trädgård så det blir de första växterna nästa år när vi ska börja fixa i denna"trädgård". Ha det så bra hälsningar Aydan

Kristall & Pynt sa...

Så vackra bilder du tagit i din trädgård, fint med hortensia.
Ha det gott vännen
Kram Sofia