20 september 2009

Söndag på nytt...


Vilken underbar dag vi hade här igår! Tog en sväng till Kungälv
eftersom Fröken Ros sms:at och meddelat att senaste Jeanne
D´Arc-magasinet fanns att hämta i butiken. Väl där föll jag
handlöst för denna vackra hortensia!



Och som vanligt måste jag ju ta ett foto av blomman i närbild också...
Köpte även en söt liten ros i en papperspåse som gå-bort-present
till kvällens aktivitet. Kräftor... Även dem imhandlade jag i Kungälv.


Lille Vännen och jag lekte sen ute på altanen i solen. Han växer
så det knakar!! Jag satt vad klart ute och läste den nya tidningen
och bara hade det bra!


På kvällen inmundigades havskräftor hos ett par goda gamla vänner.



Mmm...

Ha en skön söndag!

11 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin färg på din Hortensia, vacker i närbild. Och havskräftor är gott, så roligt med kalas. Din lilla kisse är så söt.
Ha en bra söndag
Kramar
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar färg på din Hortensia.Vad skoj med kalas.Hur gott som helst med havskräftor.Ha en myig ssöndag kramizar ~~~~RITA~~~.

Vita små hjärtan sa...

Mmmm vad gott det lät!
Å vilken liten raring!!!!
Kram Agnetha

Stjärnor & Champagne sa...

Hm och jag som trodde att alla hade så fint väder idag som vi har haft. Vad trist med regn, men kan säga att det har kommit en skur nu ikväll hos oss i Linköping. Mums vad gott med havskräftor det är så gott. Älskar skaldjur....Önskar att man äter det oftare.

Kram till dig/ A

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs goa du!!!
havskräftor är ju bara såååå gott!!!

Ha en fin vecka ☺
Kramisar ♥ Millis

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan.
Underbar Hortensia.Själv lyckas jag aldrig klara av dom.
Kräftor låter härligt.
Må så gott
kram Anette

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilken mysig söndag du haft:)
Hortensian är jättefin! (och lille kissen är så söt så söt)
Ha en jättebra vecka nu,

Kramisar Jenny

alegni sa...

så vacker hortensian är, för att inte tala om katten! jag smälter när jag ser sådana. tyvärr är 3/4 av familjen kattallergiker, så vi kan aldrig skaffa en egen :(
jag har fått en prenumeration på vakre hjem i födelsedagspresent. jag ser fram emot första numret, för jag har aldrig ens bläddrat i den tidningen.
kram
ingela

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

åå jag måste oxå få tag på magasinet nr 5.....har inte sett det här än.... :-(((

Underbar hortensia!

Kram Nilla

Huset vid ån sa...

Tack för titten....Underbar hortensia! Blommor blir man glad av.....Önskar dig en fortsatt bra vecka! Kram Therese

Huset på landet sa...

Mums vad gott med kräftor. Här får vi nöja oss med kinesiska kräftor från frysdisken, men det är helt OK det också då man inte fått smaka annat ;).
Hortensian är underbar och din lilla vän likaså...