27 september 2009

Kattpensionat...

Vill börja med att tacka alla ni gulliga som är inne på min
blogg och läser! Och tack för att ni tar er tid att kommentera!
Det är så kul att få lite feedback på sina inlägg.  =0)


Idag blir det ett par foton från vårt tillfälliga kattpensionat.
Vi passar ju mammas två katter denna helgen. Det har tidvis
varit ett himla röj mellan vår lille vän och deras lilla motsvarande.
Som då visar sig att inte vara en "lilla" utan en "lille"! Det måste
det bara vara!! Blev så himla förvånad när "hon" låg på rygg
i soffan för att bli kliad på magen och jag såg att "hon" såg ut
som en "han" längre ned så att säga. Jag säger då det!! Så nu
är det till att vänja om sig och säga honom istället för henne.
Namnet kan hända att det går att behålla ändå då det är lite
"unisex". Hi, hi... Här ligger i vilket fall de två små och vilar
sig efter sina häftiga lekar.
Ni kanske tror att jag har världens sämsta smak med tanke
på kudden och det blommiga täcket de ligger på?! Det är
så att vi täcker våra svarta soffor från alla kattassar just nu.
Vi skulle vilja ha tag på motsvarande helsvarta quiltar. Som
dessa i bomullstyg. Har bara hittat chintzade överkast och
med dem på soffan kommer man väl att få ligga och hålla i
sig för att inte glida ur?!  =0)  Någon som har ett tips?!


Här ligger de två besökarna och känner sig trygga hos varandra.
Den äldre röda gick emellan när de två små slogs och hans lille
kompis skrek högt. Han klippte helt sonika till vår lille vän. Precis
som som "Nu får det f.n vara nog!!" Ja, de är roliga att iaktta de
små liven.

Igår kväll var jag hos en fd arbetskamrat. Vi åt tacos, drack drinkar,
pratade en massa och skrattade. Var hemma vid tre i natt. Härligt!!
Egentligen skall jag nog gör så´nt här oftare och inte vara så "rädd
om" helgen. Man laddar batterierna bra i trevligt sällskap!

Frågan är vad jag skall hitta på idag?! Öppna dörren till det stökiga
Må-Bra-rummet och försöka få ordning där igen?! Skulle ju må bra
av det helt klart. Både jag och rummet...   ;0)

Ha en skön söndag mina Vänner!

9 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilka godingar, du ser ut och ha fullt upp. Fast på bilderna tog dom igen sig. Så bra att den stora passar den lille när dom busar för hårt.
Ha nu en bra söndag
Goa kramen
AnnaMaria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så mysigt ni hade igår med tacos o allt!
Härligt att agera kattpensionat;)) Vilka 2 sötnosar!!!
kramis Millan ♥

Huset vid ån sa...

Vilka små söta kissar....Bra när man kan hjälpa varandra med djuren! vad mysigt det lät med tacokväll! Ha en fortsatt bra söndag! kramis Therese

Anki sa...

Hihi, upptäckte för några dar sen att min lilla var en hon och inte en han som vi trodde, hmm...hur det kan bli!!
Å jag kan allt det där med soffor och djur...här har jag fullt upp med att täcka för både hund och katt fötter! Mina vita soffor är mer åt det grå hållet...tur att det går att tvätta!
Härligt med kompis kväll...håller med dig, det borde man göra oftare!

Ha en fin söndag du med! Kramis Anki

Jenny sa...

Hej Vännen!

Åh vilka sötisar!! Vad gulligt att den äldre beskyddar den yngre kompisen:)

Grannens svarta katt Puma slank in på besök hos oss när jag hade ytterdörren öppen idag. Fick bära ut henne igen,hon vill gärna gå o stryka sig mot den vita soffan eller hoppa upp i våra sängar:)

Vad mysigt du o din vän verkar ha haft med tacos, prat o drinkar! Sånt behöver man ibland;)

Ha en jättebra kommande vecka,

Kramis Jenny

NinaH sa...

Vilka små gullisar!
Jajamänsan - en kväll med en vän är mycket energivande!!!;-)

Huset på landet sa...

Ja ni har verkligen haft fullt upp som kattvakter. Har nog hänt både en och annan, att man tagit fel på hon och han till en början. Tur om de inte behöver ändra namn i alla fall ;).
Kul att träffa vänner. Jo det blir ju lätt så att man vill ha helgen för sig själv då man jobbat hela veckan, men nog är det kul att umgås med andra allt emellanåt också!

Kajsa - Kajsas kondis sa...

Tack för din gulliga kommentar på min blogg, jag blir så glad!
Vilke fin blogg du har själv. Hit kommer jag gärna tillbaka.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

ååå så mysigt med tacokväll med goda vänner....

myspysiga katter...

Kramizz nilla