04 september 2009

Känner mig så glad!

Jag säger då det... Tålamod vid symaskinen är inte min bästa
gren. Iallafall inte när jag inte begriper riktigt hur jag skall göra
för att en särkild söm skall bli snygg. Grr... Så ni får ha tålamod
ett tag till med att få se vad jag håller på med.
Igår var jag på vattengympa för första gången på länge. Skall
jag vara ärlig så var det så där jämfört med tidigare pass jag
gått på. Halvtråkig musik och dålig fart. Men, men, någon nytta
skall det väl ha gjort! Och om inte annat hittade jag en mycket
gammal bekantskap. Nej, hon är inte gammal men det var lääängesen
vi sågs. =0)  Närmare bestämt 1992 skulle jag tro. Åh, vad kul
det var att träffa henne! Det var jag som kände igen henne och
var bara tvungen att ta kontakt. Hon kände igen mig ganska kvickt
men kom inte ihåg från var så där direkt. Men andra gissningen
stämde sen var hon med i mtachen. Hi, hi. Efter en del prat frågade
hon om vi inte skulle träffas igen. Vi bor nämligen i närheten av
varandra dessutom. Kul! När vi skildes åt tackade hon mig för att
jag tog kontakt när jag kände igen henne. Kände mig så glad när
jag gick därifrån i regnet. Härligt!
Har faktiskt känt mig ovanligt bra till mods senaste tiden. Det är
nästan så jag glömt hur det känns! Hoppas att det håller i sig
läääänge!
Ha nu en bra fredag och en underbar helg!! Själv skall jag träffa
mamma på Göksäter, Orust, i morgon! En liten shopping- och
prattur är aldrig fel.

5 kommentarer:

Hemma hos lilla mig sa...

Roligt att du har känt dig bra till mods den sista tiden. Spännande att träffa på en gammal bekant sådär. Åhh, Göksäter är då evigheter sedan jag besökte. Får nog åka dit då man blir frisk. Var hos läkaren igår, och det var bihåleinflammation. Så nu blir det till att äta penicillin ett tag. Så förhoppningsvis ska man snart få känna sig som en människa igen.
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är så gött och må bra igen, är det inte så han sjunger Peter LeMarc. Det är härligt när man får sån måbra-känsla. Håll kvar den. Och önskar dig en riktigt fin helg också.
Goa kramen
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Vad roligt att höra att du mår bra. Det låter trevligt att du skall ut och shoppa med mamma hoppas du hittar något fint.
Önskar dig en bra helg, jag väntar besök av två bloggtjejer nu på förmiddagen, skall bli så spännande. Berättar mera senare.
Kram från mig!

hemma hos lilla mej sa...

Vad roligt att höra att du mår bra.Vad mysigt att du skaut och shoppa med mamma.Hoppas att du hittar något fint.Ha en mysig fredag kramizar ~~~~RITA~~~~.

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilket härligt inlägg, jag känner all positiv energi du utstrålar!

Vad kul att stöta på en gammal vän sådär, hoppas ni återupptar kontakten:)

Du frågade om Tindra, hon hade en jättebra resa till Mallis med mycket sol o bad. flygresan hade gått bra även om hon fick ont i öronen:) Hennes mamma o sambo gifte sig medans de var där o Tindra var söt brudtärna!

Ha en mysig dag på Göksäter med din mamma imorgon,

Kramis Jenny