06 september 2009

Detta hittade jag på turen igår...

Igår morse bar det så av till Göksäter på Orust för att träffa lilla
Mamma.I tygavdelningen hittade vi båda ett och annat...
Det här tyget är en gammal förälskelse. Har en bit sen tidigare
som jag klätt över gamla tjocka, tunga tagelkuddar med. De
står som stadig bakgrund till mina övriga kuddar på dagbädden
i Må-Bra-Rummet. Nu var tyget nedsatt med 30 kr metern och
jag kunde ju inte låta bli att köpa till två gardinlängder. Var de
hamnar är en senare fråga, matsalen eller Må-Bra-Rummet?!
Ljushuset köpte jag hos Lilla Butiken i Säve alldeles efter
semestern. Köpte ju ett litet på rea före semestern och sen gick
jag och ångrade att jag inte tog det stora också. När butiken slog
upp portarna efter semesterstängningen åkte jag hoppfullt dit. Och
där stod det kvar med sin röda prislapp!! Nu står det på byrån i hallen.
Hittade även ett lite roligt tyg med stora kalendabrar som skall
upp i de tre fönstrena i vardagsrummet längre fram i höst/jul.
Till det skall jag ha en cremefärgad spets som stämde så bra
med de ljusa nyanserna i tyget.
Kan ni tänka er, jag köpte både det och den nämnda creme-
färgade spetsen för 10 kr/m!! Då går det an att investera i
30m tyg till tre fönster!!


Det blev även några andra små tygbitar till ett lite projekt som
komma skall. Plus en påse med lite gott och blandat i bandväg.
Trådrullar glömde jag vad klart att köpa. Grr… ;0)



Dessa två böcker hittade jag ute i cafeterian där vi åt den
obligatorsika goda räkmackan. 33 kr/st kostade böckerna.
Inte helt fel!
Köpte även en stor vacker spegel för ynka 245 kr. Den     
skall ni få se vid senare tillfälle hoppas jag. Vet inte riktigt
var jag skall placera den. Men så´n är jag. Köp först och
tänk ut placering sen... Jag var bara tvungen att ha den!!!






Mamma kom och hojtade om ett par skor hon sett som
var typiskt mig. Och det är de verkligen också! Till det
fantastiska priset av 29.50 kr fick de följa med hem! Jag
är en skogalning, jag vet… I sommar har jag nog slagit
rekord i antal skoinköp. Om jag slängt ut några?! Inte
då!!
Ha en skön söndag!!

PS. Det här inlägget var tålamodsprövande att få till! Nu får det
bli som det blir...

12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Antar att blogger krånglade med dig, ibland hoppar bilderna bort och radavstånden är tji och ändra ..osv. Men du fick till det bra. Både skorna och rosentyget tror jag det stod ditt namn på. Och det kommer och bli tjusigt till jul med kandelaber-tyget. Ha nu en riktigt bra söndag.
Goa kramen till dig
AnnaMaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Halloj där..!

men jösses så billiga tyger, nu måste bara älsklingen köra mig dit..bums.Ja jag får väl vänta tills det öppnar..hihihihihi.Hoppas vi kan få till en tid nu iveckan.Måste ha ett fint tyg till vaggan...*LER*

Skorna var jättesöta ju!

Kramizz Nilla

AkH sa...

Vilka fina fynd du gjort. Jag brukar också besöka Göksäter någon gång per sommar. Skorna var supersöta! Mysig blogg du har för övrigt!
Må gott!
Anna-Karin
livetharochnu-akh

Camillas romantiske hjem sa...

Vakre ting, og for en søt blogg:-) Legger meg til som følger. Ha en fin søndag!

Klem

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad vackra tyger du fyndat till bra pris!
Ljushusen o skorna var oxå jättefina:)

Är lite som du, Köper först o funderar ut placering sen (även om jag inte alltid hittar det perfekta stället..hihi)

Ha en jättebra kommande vecka,

Kramis Jenny

Vita små hjärtan sa...

Härligt vilket kap!!!
Ha en fin vecka!
Kramar Agnetha

Nyanser av vitt sa...

Vilka fantastiska fynd du gjort. Blir spännande att se var gardinerna du ska sy av det vackra tyget hamnar.
Kram Agneta

NinaH sa...

Sicken liten trevlig fynd-utflykt du & mamma varit på (fynden mest dina?;-)...)! Tygen så fina & inspirerande böcker kan man aldrig få för många!;-) Inte vackra band heller!!;-)

Huset vid ån sa...

Så mycket fint du har köpt....Alltid kul när man hittar saker man vill ha till rätt pris! Ha en bra start på veckan! Kram Therese

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Så fina fynd du gjort, kandelaber-tyget är ju så fint.
Kram Sofia

Huset på landet sa...

Vilket fyndställe du varit på!! Sån tur att lyktan fanns kvar och till nersatt pris dessutom. Jättefina tyger till bra priser!!
Förstår att det var mycket knep och knåp med detta inlägg, själv har jag inte vågat mig på att placera flera bilder bredvid varandra än, det skulle bli alldeles för många fula ord innan det skulle vara klart ;)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God morgon!!
vad kul du ville va med i min lilla tävling!

På göksäer var vi i sommras..såm kul...var första gången vi var däe då!

Ha en fin vecka!
~~~Kramelikramis ♥ Mammamillis~~