04 september 2009

Fredagskväll...

Har precis suttit och sett sista halvtimmen på Mamma Mia. Den
är ju för härlig den filmen. Så romantisk och mysig! Och härliga
miljöer. Jag är lite avundsjuk på min kusin som åker till Skopelos,
där den spelades in, om några dagar. I två veckor skall hon vara
där med sin man och njuta av livet. Härligt!!
I kväll har jag fortsatt att brottas med mitt lilla syprojekt. Kommer
en liten bit framåt varje kväll. Nåja, nästan iallafall. Igår tog jag
en återhämtningspaus för tålamodet. Hi, hi!
Jag och mannen i mitt liv fick gå ut i blåsten förut och sätta
ordentliga stöttor på vårt plommonträd. De provisoriska klarade
inte de starka vindarna och en av de större grenarna har knäckts.
Så himla synd! Men, men, det finns några kvar ännu.  =0)  Det
blåser verkligen rejält här! Plockade även av en del plommon för
att minska belastningen på de stackars grenarna. Och ändå
gallrade jag friskt i våras.

Nu skall jag ägna helgen åt att fortsätta njuta av att jag mår så bra!!!

Ha en skön helg!

Kram Fröken Tindra

9 kommentarer:

Majas skafferi sa...

Hej! Ja, det vore inte helt fel att få åka till Grekland.. när man nu blev "blåst" på sommaren här hemma :( Känner mig faktiskt väldigt sliten redan efter att bara ha jobbat 4 veckor efter semestern.. Behöver en sol-semester! (Får köpa en triss-lott i helgen ;) Ha det bra!

Tant Brun sa...

Den filmen är underbar:)
Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÄÄÄLSKAR DEN FILMEN!!

KUL DU VILLE VA MED O TÄVLA!!!!!
KRAM ♥

STENLYCKA sa...

Så synd på plommonträdet men tyvärr är det nog så med plommonträd att de vill lätt bryta grenar. För några år sedan blåste hela plommonträdet ner för oss.
Njut av helgen och att du mår så bra!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grekland låter skönt nu du! Synd på erat plommonträd, hoppas vinden har avtagit idag. Jag har en god plommonsallad, den ska jag göra och visa snart. Undrar vad det är du syr.. Ha en bra lördag
Goa kramen till dig
AnnaMaria

Kristall & Pynt sa...

Ja den filmen var bra, vore skönt att få åka iväg till Grekland.
Kram Sofia

Jenny sa...

Hej Vännen!

Har inte sett filmen men jag o P såg musikalen när den gick på Scandinavium förra året, åh vad bra den var:)

Lyllos din kusin som ska åka till Grekland på semester, låter härligt!

Ha en fin kväll,
nu ska jag ta svärmors hund på kvällspromenad!

Kramis Jenny

NinaH sa...

Ja... vi är nog en hel del som drömmer om en liten sydlig resa just nu!;-) Det vore verkligen inte dumt få lite omväxling till regn....
Ska bli spännande se vad du håller på att förfärdiga vid symaskinen!;-) Säkert något riktigt, riktigt fint!!

Stjärnor & Champagne sa...

Ja visst är Mamma Mia bra. Har man sett den så kan man bara ha på Tvn och lyssna på musiken. Man tröttnar aldrig. Ja det skulle inte vara fel att åka dit. Lycka till med ditt syprojekt vännen..

Kram kram Anne