24 september 2009

En liten tjuvkik...


Ibland är det skönt att kunna jobba hemifrån lite. Håller
på att förbereda mig inför ett möte i eftermiddag. Lille
Vännen ligger och sover tätt intill framför mig på skrivbordet.
Jag tror minsann att han drömmer riktiga kattdrömmar för det
rycker både i ben och morrhår.  =0)
Det skall bli spännande att se hur det går i kväll när Mamma
och hennes man kommer med sina två katter. Våra två och
deras gamling har träffats förr men idag har de en liten ny
vän med sig. En liten tjejkatt! Som sagt, spännande! Vi skall
passa dem över helgen så det blir rena kattpesnionatet här.

Har förstått att vissa av er blivit nyfikna på vad jag suttit och
sytt här hemma. Inga underkläder inte! Utan en liten nallebjörn.
Fick för mig att sy en så´n när jag såg ett mönster i en vecko-
tidning. Vilket jag bittert börja ångra. I tisdags kväll var jag redo
att slänga den åt... ja, ett varmare ställe om jag säger så. Frågan
är om han ens blir klar. Men ni får en tjuvkik ovan även om
han inte har något ansikte än.

Och här är bilden jag såg i tidningen. Tyckte att den var lite söt.
Men hade jag anat hur krånglig han skulle vara så hade det inte
blivit någon. Och jag har ju ändå viss syvana. Grr... Kanske skulle
ha fortsatt på min röda BH istället?! Den skall jag plocka fram till
helgen och sy lite på tänkte jag. Om det går att komma vidare på
egen hand vill säga. Tror att jag sytt lite i fel ordning. Men det fixar
sig säkert.

Nej, nu skall jag "stämpla in" igen!  =0)

Ha en bra dag!

7 kommentarer:

Anki sa...

Hej & tack för titten hos mig!
Å tack för dina värmande ord! Vilken fin blogg du har!
Härliga katter...lite lika mina faktiskt! Å 17 år, det är inte dåligt det!
Jag tror den nallen kommer att bli jättefin när den blir klar!
Lägger till dig i min lista för jag återkommer gärna, hoppas det är ok?

Krami Anki

Jenny sa...

Hej Vännen!

Vilken söt nalle:) Är så impad av alla som är duktiga på att sy, själv är jag det inte;)

Vad spännande med en sån stor "katt-träff" i helgen! Du får rapportera om det här på bloggen, hihi!

Kul att du vill vara med i min tävling!

Kraamis Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för din snälla hälsning, det värmer. Pysslet hade jag hunnit före det hände, nu trampar jag mest runt, och får inget gjort. Men en sån söt nalle, var det den du sydde på. Ser att det är många sömmar..men jag är säker på att du får ihop en, till slut.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Stjärnor & Champagne sa...

Vad du pysslar, ursöt nalle....Jaha ett helt kattpensionat hihi. Hoppas att du slipper maskäckel brrrr...

Kramis Anne

Crinoline sa...

Hei.Dette var en søt bamse.Jeg er helt sikker på at du får det til.Ønsker deg en god helg.

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan.
Tack för din kommentar hos mej.
Ja,den kan mycket väl heta Chicago Peace.Jag har faktiskt ingen aning.
Det ska bli spännande att få se nalleprojektet i färdigt skick.Men håller med dej,blir det för krångligt ibland vill man lägga ner.
Ha en härlig helg
kram Anette

NinaH sa...

Pst! Jag är också svag för nallar! Men säg inget!....;-)
Så söt den där i symönstret är! Förstår att du blev sugen att göra den! Och jag är säker på att du fixar den också!!
Hoppas katterna... och ni.... klarar helgen bra!;-)