01 augusti 2009

U2 på Ullevi...

Gårdagskvällens konsert med U2 var bra! Lite tid tog det att få
i gång publiken tyckte jag allt. Men efter ett tre–fyra låtar var
de flesta med. Och jag tyckte själv att ljudet tog sig ungefär
samtidigt men det var kanske bara inbillning där jag stod med
mina öronproppar djupt i öronen?! För proppar måste man ju ha!!
”Magnificent” är ju en favorit men den kom lite för tidigt, innan det
kommit i gång på riktigt så att säga. Synd! Versionen de spelade av
”I´ll go crazy if I don´t go crazy tonight” var kanonbra! Så härligt
”gung”. "Sunday bloody Sunday" går ju inte att misslyckas med,
då skrålade jag rejält! Känslan efter konserten var dock inte riktigt
så rusig som jag hoppats på. Kan inte riktigt säga vad det berodde
på. Men nöjd är jag ju! =0)

















Det blir till att åka dit och tjuvlyssna i kväll!!
Bilderna får tala för sig själva idag… =0)

Kram Fröken Tindra!

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men gud vilken scen, och dina bilder är mycket bättre än dom i tidningarna! Sonen är på väg ner nu till kvällens föreställning. Och du öronproppar har jag alltid, ljudet bli absolut inte sämre av dom.
Kramar AnnaMaria

Viola sa...

Vilken lyckos att du är som var där...i bladen fick dock denna konsert många lovord...men svårt att få till en stämning i detta publikhav..ha en skön helg, kram

Hemma hos lilla mig sa...

Härliga bilder från Ullevi. Nu är mina söner på G dit för att avnjuta U2 ikväll:-)
Fint väder har vi också.
Kram

Huset vid ån sa...

Vad mäktigt....förstår att det var en upplevelse! Öronproppar är ju nästan ett måste när man går på konserer! Ha en skön söndag! Kram Therese

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Wow! Det måste ha varit helt sjukt häftigt! U2 är väl inte dåliga på att bjuda på sig själva heller.. Hoppas att du hade riktigt kul! Kram/Kristina

Smycken och Smulor sa...

Jag var där igår (lördag) och fick en kanonupplevelse. Du hade ju tagit bilder som fångade det hela mycket bra! Hade inte kameran med, (ville inte ha nån packning). Jag håller med dig om att "crazy"låten gav ett häftigt gung på arenan, men GPs kritiker sågade den låten!
Kram Marie-Louise ( kan jag låna några bilder till min blogg?)

Lily of the valley sa...

Förstår att det var magiskt :D
Jag skulle gärna vilja vara där...
Kram Lily

Anna sa...

Öronproppar är ett måste för mig på konserter. Så skönt att slippa höra ringanade ljud i öronen efter konserterna. Fick lätt tinnitus efter en konsert som varade i drygt en vecka. Sen dess har jag alltid öronproppar med mig. Så skönt att själv kunna reglera ljudnivån med öronpropparna.