09 augusti 2009

Snart dags att jobba igen...

Oj, vad fort tiden går nu! Är det för att jag börjar jobba igen i
morgon?!

I fredags kväll var det premiärtur med båten! Det var en
underbar kväll och kameran var så klart med. Vi var ute i en
dryg timme och allt gick bra. Motorn har krånglat en del både
tidigare somrar och tidigare i år men nu är det nog, ta i trä,
ordning på den igen. Vi såg fyra-fem sälar! Tyvärr hann de
dyka en efter en innan jag hann få upp kameran. Så många har
jag inte sett på samma tur tidigare. Å andra sidan har vi ju
båten på annat ställe i år.





Vackra solnedgångsbilder!


Denna båt gick det inte fullt lika bra för…

Vilken härlig dag det var igår! Slappade i solen på altanen en
stor del av dagen. Har ju den nya kissen att ta hand om! =0)
Så här rädd blev han när han fick syn på sig själv i den blanka
lacken på en av våra högtalare!
På kvällen tog vi en tur med hojarna. Min man skulle ut och
kika på en sak och frågade om jag ville följa med. Tänkte att
det var lika bra att hänga på innan jag hann tänka för mycket.
Men jag hann bli nervös ändå… Som väl var är det inte så
mycket trafik i de trakterna på kvällen så det var lugnt och
skönt. Allt gick bara bra! Skönt…

Efter det, vid tiotiden, åkte vi in till sta´n och tjuvlyssnade på
Madonna en stund. Vi skall gå på kvällen konsert och ville få
lite försmak. =0) Jag har inte lyssnat så mycket på hennes
musik det senaste och är lite skeptisk sen konserten -90 på
Eriksberg eller när den nu var. Det var som en show hon bara
rev av tyckte jag och var besviken när jag gick därifrån. Mycket
vatten har runnit under broarna sen dess så jag hoppas att jag
går nöjdare från konserten i kväll!
Tidigare idag var vi ute vid Arendal och kikade så gott vi kunde
på ett av båtracerloppen de kört här i sta´n nu under helgen.
Ett himla oväsen var det även för oss som betraktade dem på
ganska långt håll. Har hört dem ända hem idag faktiskt. Vi såg
en av båtarna norrut i onsdags kväll när vi var på "Min plats här
på jorden" (se tidigare inlägg). Den blev utbogserad av en annan
båt och sen hörde vi hur den startade upp och drog i gång när vi
gått till bilen. Bara att promenera några steg tillbaka så såg vi den
mullra förbi ute på havet mellan öarna. Kul!
Ha en skön vecka oavsett om det är semester eller jobb som gäller!

5 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Kul att du kom ut på en hojtur;) Det är väl en Ducati du kör?? Har för mig att jag frågat tidigare..Peter var framme o kikade på bilden o han tyckte att det såg ut som en!

Jodå det blev en båt!! Det är en liten plasteka med motor, inget avancerat:) Ska bli kul att åka omkring i Sävelången som ligger här alldeles vid oss!

Hoppas att du blev nöjd med Madonna konserten:)

Kramis Jenny

PS Vilken söt bild på lille kissen*fniss*

Mamma Millan sa...

Underbara bilder...solnedgångar kan man ju aldtig få nog av...verkar som en lyckad tur!!!!

Kramelikram Millan ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så kul och se sälar, synd att du inte hann fota. Men fotot på lill-kissen var gulligt. Och kör du motorcykel din tuffing, så roligt med en tur. Ha det nu bra till veckan, lite vemodigt när semestern är slut.
Kramar AnnaMaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej !

wow...vilken brud som åker båge..häftigt!

hoppas ni har haft en bra kväll med madonna.....har hört på den ris & ros....men smaken är ju som baken..Delad!


Ljuvliga bilder!

Kram nilla

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan.
Så härliga bilder du tagit under båtturen,och vad häftigt att få se sälar.
Hoppas det var en bra konsert.
Kör du motorcykel,vad kul.Själv är jag nog lite för feg för det,men det vore roligt.
Må så gott
kram Anette