15 augusti 2009

Må-bra-rummet...

Ni som kikat in här tidigare kanske minns att ni fick kika in
lite lätt i mitt ”må-bra-rum”?! Nu skall ni få lite fler detaljer.
Hittade en del gamla foton i datorn sen rummet var nyinrett.
Har beskurit och ”förskönat” några foton som ni skall få
titta på.

Denna ljuskrona hänger ännu i rummet men skall bytas till
en liknande men femarmad med bättre ljusstyrka. Den är
inköpt på Ullared för bra längesen men har inte kommit på
plats än. Här ser ni även de lite ”grova” panelerna vi klätt
taket med. Jättefina tycker jag! Men jag är kanske partisk
i målet?! ;0)

Vet att jag även nämnde golvet som jag var så nöjd med
men det var inte med på bild i det inlägget. Så här ser det
ut. Jag är väldigt förtjust i det ännu. Trasmattan har min
älskade lilla mormor vävt. Har flera saker hon har vävt genom
åren och det är så kul att ha dem i sin ägo.

Sen är jag lite barnsligt förtjust i kramdjur… (Bilden blev lite
dålig eftersom jag klippte den ut en större.) Kaninen till
vänster har jag fått av min yngste bror. Han är så rar och hon
är en favorit. För det är en hon. =0)

Denna ”trasdocka” köpte jag på Lilla Butiken i Säve för några
år sen. Gick bara inte att motstå med spetsar på klänningen
och allt. Och änglanallen uppe i hörnet var så fulsöt så att han
fick flytta hem till mig bara därför. De sitter allihopa ihop med
sina andra kompisar på min dagbädd där inne. Den har dock inte
blivit omklädd än med det nya överkastet och kuddfodralen jag
visat tidigare. Var sak har sin tid… Allra helst hos mig… ;0)

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Igår kväll åkte vi in till sta´n för att kika på Europe på Götaplatsen.
Det var helt knôkat med folk!! Antingen kunde vi höra men inget
se eller tvärt om. Eftersom ingen av oss är gamla Europefans så
knallade vi därifrån efter några låtar. Vi gav det ett försök i alla fall
och det är huvudsaken! =0)

Kände mig så nöjd efter lunch igår. Drog hem ett nytt uppdrag till
mig och kanske har initierat något uppdrag till ett par kollegor. Bara
ett första möte så var det klart! Hi, hi… (Ta i trä…) Väl tillbaka på
jobbet efter det mötet så var det bjudlunch på gång. Inte dumt alls!
Eftermiddagen gick i sakta mak med lite grejande här och där. Betydligt
bättre avslutning på jobbveckan än början kan jag säga!!
Måste bara nämna att vår lille nykomling ligger ihoprullad mot mig
framför mig på skrivbordet och sover så sött! Myyys! Och gamlingen
börjar så smått acceptera sin nye sambo.

Ha en fortsatt skön helg!!

10 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad fint du har det där i ditt må-bra rum:)
Vilken vacker vävd matta! Vad kul att få ha en sån i sin ägo och som dessutom är vävd av din mormor.

Båda dina kissar är så söta! Vad bra att de börjar komma överens!

Ha en jättebra kommande vecka,
Kramis Jenny

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej!

Tack för din kommenatar hos mig! Vilken mysig blogg du har. Tråkigt med Madonna konserten och vilken vakt!!! Har liknande upplevelser från en konsert med U2. Publiken bredvid är verkligen viktig. Vilka underbara bilder du visar från er båttur! Vi har precis sålt vår båt, snyft..., men tanken är att vi ska köpa en större!

Hoppas att du får en skön vecka!

Kram Anna-Lena ♥

faster atta sa...

Så mysigt du har i ditt må bra rum!! Ljuskronan är underbar!!!

Tanja sa...

Hejsan!

Åh,tack för ditt tips angående skräddarbysten! Det var ju perfekt och dessutom till ett hyffsat överkomligt pris. Den sidan kommer jag att spara, får se om jag får tillstånd av sambon att införskaffa en sådan. Frågan är om man ska ha en kort eller lång?
Den korta är egentligen finare men den långa passar är ju bäst om man ska ställa på golvet. Hmm........mycket att fundera på!

Lilla hjärtat sa...

Hej!
Ljuskronan är såå fin jag är på jakt efter nåt liknande!!
Ha det gott
Kram Anna-Karin

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar ljuskrona.Ja den var verkligen ljuvlig.Vad mysigt du har det i ditt må-bra rum.Ha det gott kramizar ~~~~~RITA~~~~~.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

å det må bra rummet skulle jag vilja ha *LER*
Ljuvlig lampa...

Kram nilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja då är det måndag, och en ny vecka i full fart. Hoppas du har det bra på jobbet. Och jag tycker din ljuskrona är så fin, undrar var du hänger den sen. Jättegulligt med kramisarna, jag har också några nallar, det får man ha. Ha nu en fin vecka
Kramar AnnaMaria

Kristall & Pynt sa...

Vad fint du har i rummet, och mattan har så härliga färger.
Ha det gott
Kram Sofia

mormorelsie... sa...

Men oj vilken liten gullig katt du har,den ser faktiskt ut som en av våra katter ,men har är 12 år nu,det där var en kattunge va!?
kram o ha det så gott
ninni