30 augusti 2009

Finnkampen live...

Igår var vi och tittade på Finnkampen på Ullevi. Fick tag i bra
platser under tak på ena kortsidan. Så en och annan skur
störde oss inte alls. Skönt!

Liten invigningsceremoni med tal av Annelie Hulthén, kommun-

styrelsens ordförande.

TEAM 60 flög i fin formation över Ullevi under invigningen. Det
är flygdagar på Säve denna helgen så det passade ju alldeles utmärkt!

SVT var på plats med Jonas Karlsson och André Pops.

Även en regnbåge fick vi se.

Linus Törnblad hoppade höjd och vann på 2.25m. I grenen blev
det 11-11.

Här intervjuas han av SVT:s André Pops.

Johan Wissman stretchade inför 400 m-loppet.

Här kommer de i full karriär. Thomas Nikitin, Johan Wissman
och Nil de Oliveira. Nikitin satte årsbästa och Sverige vann
grenen med 14-8. Bra kämpat killar!
5000m vann de svenska tjejerna, Isabellah Andersson, Ida Nilsson
och Lisa Brommé. I grenen blev det 16-6 till Sverige. Görbra
jobbat tjejer!! =0)
Här har vi framtidhoppen i ungdomslaget.
Det var trevliga timmar på Ullevi med härlig stämning. Har tittat
på Finnkampen sen jag var riktigt liten. Och det är extra kul att
kunna titta på plats nu när den går i Göteborg emellanåt.
Ha en skön söndag!!

6 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka fina bilder från Ullevi o Finnkampen!
Fast jag hade nog hållt lite på mitt kära fädernesland Finland om jag varit där;)


Ha en skön dag,

Kramis Jenny

Mitt Måleri sa...

hej
tack för att du vill delta i min utlottning...håller tummarna för dig =) fina bilder från finnkampen andre är min brors barndomsvän så honom känner jag väl =)
kram pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var säkert kul och se live. Och skönt med tak, det har ju regnat en del. Ha det gott.
Kramar
AnnaMaria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojsan!!
så du var med i götet igår!!! jag var dock inte på finnkampen..men har en make o dotter som gärna hade velat dit...men lillsessan tävlade själv i friidrott igår..så det blidde inget med det igår...själv myste jag på stan!!

Ha en skön söndag!
Kram ♥ Millan

ingmarijacobsen@live.se sa...

Tänkte att nu ska jag kika in på lite bloggar.Gubben ligger i soffan o kollar på dessa alldeles för många sportsändningar...o så hittade jag dig,som har ett helt inlägg om just det som han kikar på!
Tyckte det var ganska kul!!Hälsa till goa katten(den tittar väl inte på sport i alla fall!)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

har suttit vid köksbordet & virkat & lyssnat på finnkampen...det gick ju bra ...vi vann ju alltihop...JIPPIIIIII !!!

Roligt att se det live kan jag tro..

Kramizz Nilla