05 augusti 2009

Detta hittade jag på min tur igår...

Jag vet ju att det sitter i alla fall en nyfiken dam där ute… Hon
ville veta vad jag hittade igår. Eller hur Tant Öst?!! ;0) Här
kommer fotona! Bara för din skull! Ja, nästan i alla fall. Hi, hi!

I första affären jag stannade till vid, helt spontant längs vägen till
Skene, hittade jag dessa söta saker. Med rosor på vad klart!!

I Skene blev det bl.a dessa garner och lite ull att tova. Förstår inte
varför vissa av er får för sig att jag gillar rosa?! ;0)
Och dessa söta ”kristall”-ljuslyktor fanns i samma butik. Köpte ett
par saker i den stilen i Kiel före jul och är så förtjust i dem. Gissa
om jag blev glad när jag såg dessa?! Den på fot kostade visserligen
en och annan krona men det var bara att betala och se glad ut. Jag
skulle bara ha den!
Var inne i en söt presentbutik i Fritsla. Där köpte jag dessa skålar
eller vad jag skall kalla dem. Älskar ju dessa saker i ”genombruten
spets”!

Idag skiner solen här otroligt nog! Och det kanske blir en tur med
båten om allt vill sig väl.
Nu kom min man hem, han har varit och köpt biljetter till Madonnas
konsert på söndag. Det skall ju bli spännande!

8 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Tack snälla du för alla tips. Imorgon bär det av mot Borås och Kinna. Och vilka fina saker du hade handlat.
Solen skiner också hos oss idag, är det inte underbart! I kväll skall jag och min man till min kusin som har en sommarstuga ute vid vattnet vid Läckö slott och då passar det bra att solen tittat fram.
Ha det gott och tack igen för alla tips!
Kramis

Anonym sa...

Japp, precis såna saker som jag trodde ! :-)
Så fina saker o typiska dig. :-)
Njut av dagen.

kramar Tant Öst

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Oj vilka fina saker som du har hittat! Förstår varför du fastnade för de där ljusstakarna, hihi.. De var ljuvliga! Kram/Kristina

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

wow..vilka fina saker du hittat.Älskar oxå spetsgenombrutna porslinssaker.öpte förra året massvis på tradera av samma säljare.Tyvärr så var bara hälften helt när det kom fram...*SNYFT*
men men så kan det ju bli ibland.

Ha nu en underbar helg vännen!
Kram Nilla

Jenny sa...

Hej!
Åh vilka fina saker du hittade! Supersöta skålar på sista bilden:)

Kul med Madonnakonsert på söndag!


Kram Jenny

hemma hos lilla mej sa...

~Vad fina saker du hittade.Kul när det blir så attman hittar lite man gillar...Ha en skön kväll kramizar ~~~~~RITA~~~~.

Hemma hos lilla mig sa...

Åhh, vad mycket fint du har köpt. Förstår att du känner dig nöjd över allt fint. Dessa ljuslyktor lyser säkert vackert då det är ljus i dessa. Älskar också rosa:-)
Kram

faster atta sa...

Oj, så mycket fint du fick med dig hem! Rosor och rosa, en oslagbar kombination... ti-hi...
Jag håller med dig om att det kan vara pilligt att sy tilda figurerna, men det är ju ett så skönt tidsfördriv... ti-hi...