19 juli 2009

Mitt Må-brarum!

Skrev ju häromdagen att jag skulle plocka i mitt bombnedslag
till pysselrum. Det gjorde jag en hel del, men jag vet skam inte
var jag skall få plats med sakerna!! Då hjälper det ju inte att
försöka plocka undan. Flyttar liksom bara omkring grejerna.
Suck. Vill ju kunna komma åt mitt pysselmaterial lätt. Som det
är nu är det alltid något som saknas, vad jag än skall göra. Vet ju
att jag har det, frågan är bara var?! Är det bara jag som är så
bedrövlig på att få ordning och hålla ordning på saker och ting?!
Har dessutom kommit på att kalla rummet Må-brarum istället
för pysselrum. Skall ju ha det både till pyssel och allmänt mys.
Och det mår jag ju bra av! Läsa, lyssna på musik, tända ljus och
bara vara. Och till att pyssla i då vad klart. Underbart!!!

♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥

Rummet såg ut som skrutt fram till för ett par-tre år sen.
Tapeter med veck på och matta lagd som ett lapptäcke. Men
efter att ha flyttat hit från en tvåa var det rena drömmen att få
ett eget syrum, som det då mest användes till. Att ytfinishen
inte var den bästa spelade liksom ingen roll. Men så var det då
äntligen dags att renovera det. Åh, vad det var roligt att välja
tapet, bård, golv och tak helt själv! Min man hade inget att säga
till om i prinip. Det var ju mitt rum!! =0)

Tapeten och bården kommer ni att se på fotona jag skall visa er.
Golvet i laminat är jag bara så förtjust i. Vet inte hur jag skall
beskriva det. Har liksom märken av slag och repor i sig och
"skarvarna" mellan de imiterade planken är mörka. Så snyggt!
Pappa la ett liknande hos sig och jag blev förälskad direkt. Hade
turen att springa på ett på rea på Bauhaus strax innan vi började
renovera. Bara att köpa och lägga på lager. Ville ju för allt i
världen inte missa det!
Taksivorna vi satte upp ser liksom grovhyvlade ut och är vita.
Blev verkligen jättenöjd med dem när de kom på plats.
Tapetbården är beställd från USA och tapeterna enkla vinyl-
tapeter i grönbeige.
Så välkommen in i mitt rum. Visar visserligen bara några detaljer
eftersom jag vill kunna känna mig anonym... =0)

Detta, bl.a, står på en skänk där jag förvarar lite av varje.

Dagbädden där mitt nya överkast och kuddfodral som
jag visat tidgare skall ligga. Hjärtkrans med rosor som
hänger på en guldspegel jag fått efter mormor och morfar.

Tapetbården från USA. Parasoll inköpt på Gran Canaria och
så vad klart, änglar och mer rosor... Står ovanpå ett vitrinskåp
där jag bara har "söta saker".

Roskrans på väggen vid kortsidan av skänken. Köpt
i Kiel till rena vrakpriset. Stor är den också!!

Änglavingar med julgransdekoration inköpt på Harrods
förra året.
Små dekorerade hjärtan i den serien jag älskar! Köpta
i Frederikshavn.
Nu har ni fått en liten glimt av hur jag har det och vad
jag tycker om!
Tack snälla Mamma Millan som talade om för mig hur
jag tonar foton i kanterna mm!
Ha en skön vecka!!

8 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Åh det är så kul att se att du gillar rosor...Mycket fint. Herregud ett eget pysselrum, kommer jag nog aldrig att få under min livstid......Ja det var kallt i vattnet i söder..

Kramkram Anne

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej1

så underbart med ett må bra rum...det vill jag oxå ha...hihihi...

ljuvliga kort...hur gör du dessa underbara nertonade kanter.har sett att Millan oxå har det men ej kommit mig för att fråga....så nu frågar jag dej i stället.

underbara skaer du har inhandlat lite då å då från olika delar av världen.

Kramizz nilla

Huset på landet sa...

Vilket härligt mysrum! Å så vackra bilder! Jag har provat i Photoshop att sudda kanter också, men det har inte alls sett så bra ut som på dina bilder!
Över helgen har vi lite grann börjat fundera på att inreda ett litet hobbyrum åt mig då det blir tid över också. Det väntar jag på...
Ha en fortsatt fin vecka!

Aratorps Lena sa...

Hej! Vad kul att du vill vara med i min tävling! Lycka till! PS. Mysig blogg, återkommer! /Lena

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vackra bilder (med den tonade kanterna!) från din mysrum!

Ha en jättebra vecka,
kramis Jenny

NinaH sa...

"Glimten" är så fin! Ser fram emot "slutrapporten"!;-)

Merja sa...

Hej och tack för titten hos mig:)
Vilket härligt måbra rum du har!! Allt du visar är verkligen jätte fint! Hit måste jag titta in och läsa när jag har lite mer tid...sambon väntar ute med hjälp att klippa häcken. Ha det gott!

Anonym sa...

Underbart inspirerande och så vackert