14 juli 2009

Mera blommor!

Då är vi tillbaka i sta´n igen. Men innan vi lämnade
mamma och hennes mans hus gick jag en fototur i
deras trädgård.

Smultron som kära mor så snällt lämnat till mig att plocka
och njuta av. Mmm…

The Fairy.

För mig okänd ros.


Rosenvial (perenn "luktärt" utan doft).

Kommer ej på vad denna växt heter men jag tycker
mycket om den!


En ros jag tror är Bonica 82.

Väl hemma åkte jag och hämtade mitt paket från
Panduro Hobby som kommit. Kunde nämligen inte
låta bli att beställa tyg efter att ha sett Nillas, med
bloggen Pennys House, husvagnsgardiner. Cupcake-
tyget är bara så sött! Hade glömt att det fanns. Och
nu var det dessutom på rea visade det sig. Hurra!
Men med min vanliga tur så var det givetvis en
smutsrand mitt på tyget… Så jag får ringa ett samtal
till Panduro i morgon. Suck!
Köpte bl.a även änglastrutarna på rea nu. Har suktat
efter dem länge men tyckt att de varit dyra. Trodde
att jag skulle kunna fixa liknande billigare själv men har
inte hittat riktigt rätt tillbehör. Så nu när de var på halva
priset slog jag till!
Jag som är en riktig gottegris vill passa på att
rekommendera dessa Ahlgrens Husvagnar i
begränsad upplaga. De har Fruxosmak, så gillar
ni Fruxo är det inget att tveka på! =0)
Idag har det varit en härlig eftermiddag och kväll
på altanen. Utrustad med tidningar och något gott
att dricka har det inte gått någon nöd på mig!
Vill förresten passa på att gratulera min yngsta bror
som förlovat sig ganska nyligen! Ringen undgick inte
din systers skarpa ögon, "Brolle Junior"! =0) Grattis
igen från Storasyrran!!

7 kommentarer:

Jenny sa...

Hej!
Vilka smarriga smultron o vackra blombilder!

De där husvagnarna smaskade jag,Peter o Tindra på när vi åkte upp till Strömstad förra veckan, riktigt goda:)

kram och godnatt,
Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Va gott med smultron.Vilken trädgårg din mamma har .......Vad fina rosor.Vad skoj att få paket.Panduro har ju så mycket fint.Ha en skön kväll och en underbar onsdag kramizar ~~~~RITA¨~~~~~.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!

ååå så nära du har varit mej på din semester..*LER*

Är tyget på REA ????..måste genast kika in å beställa mer.Vill ha kuddar i samma tyg....!!
Strutarna är underbara.

Kramizz Nilla

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Tack för din snälla kommentar! Mmm ja de där husvagnarna är inte dumma de! Riktigt goda! Kram/Kristina

STENLYCKA sa...

Vilka vackra blombilder.
Tråkigt med smutsranden på tyget. Hoppas det ordnar sig.
Kram

NinaH sa...

Så mycket fint från föräldraträdgården!
Och Panduro-grejerna... men hoppas du får tyget ersatt!!
Frestande prova de där husvagnarna...hm...;-)

Mamma Millan sa...

Hej o tack såå för din hälsning!
Så mysigt med husvagns semester,i ska hyra en uppställd nästa eckaså kuligt sååå!
~~♥Kramisar Millisss!♥~~