08 juli 2009

Lugnare igen...

Jag säger då det! Efter att ha kännt mig väldigt pressad av jobbet
denna veckan är jag tillbaka på ruta ett igen… Lediga timmar
både i morgon och på fredag. Vilka otroliga svängningar! Det blev
så att efter ett möte idag kunde vi konstatera att vi inte kunde
göra klart ett jobb före semestern som önskat pga bristfälliga
underlag.
Så det blir till att köra hårt efter den istället. Eller hur det nu blir…
Det vet jag väl först efteråt misstänker jag. Känner mig väldigt
lättad över att det inte blir så mycket jobb måste jag erkänna.
Även om jag nog inte tagit in det riktigt än. Är så van med att få
varva upp ordentligt varje år före semestern med allt som plötsligt
skall vara klart så det känns lite för otroligt att det inte är så i år.
Vågar jag lita på det än, liksom. Men nu är det ju inte många dagar
kvar att spela på. (Ta i trä…) Så himla skönt!!






Har sett så många fina gummistövlar på olika bloggar i
dessa dagar, så nu tycker jag att det är dags för mina egna
att göra entré. Visst är de söta?!
Bild lånad från tv4.se
I kväll tittade jag på två avsnitt av ”Leila bakar”. Blir ju så
otroligt sugen på att baka! Men vem skall äta upp
godsakerna?! Inte för att jag inte skulle kunna göra det själv
men det kanske inte är så bra i långa loppet?! ;0) Alltså låter
jag bli att baka! Men jag får nog chansa snart ändå för det ser
så gott ut. Får väl bjuda grannarna eller nå´t. Hi, hi...
Måste förresten berätta ang. min efterlysning av stenar till
min Pilgrimring. Jag mailade Pilgrim i Danmark men fick
bara till svar att kontakta en Pilgrimåterförsäljare. Där skulle
jag få dem att byta ut ringen eller stenarna. Mycket dålig
service tycker jag!! Det förtar faktiskt en hel del av glädjen att
använda deras smycken. Och jag har ett antal ringar… Har
samlat på mig flera stycken av samma modell som jag visade
fast i andra färger. Jag får väl ta med mig ringen och uppsöka
ett par återförsäljare men det känns sådär tycker jag. Och så
skall jag sitta på kammaren och sura lite också… ;0)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan. Vilken mysig blogg jag hamnat på när jag surfar runt här i cybervärlden. Måste bara fråga var du köpt de helt underbara stövlarna. Är helt såld....MVH Lena/isis

http://isklockan.tradgardsblogg.se/

hemma hos lilla mej sa...

Vad skönt att du fick lite ledigt.Vilka gulliga stövlar .....Var har du köpt dom.Dom blev jag kär i Vad dålig stil ang. din ring.Ha nu en skön kväll och en mysig torsdag kramizar ~~~~RITA~~~~

Mamma Millan sa...

Hej så trist med ringen!!

Så ursnygga stövlarKollade med på Leila ikväll...hon är ju bara BÄST!!!gillar allt med henne...amn rikktigt drömmer sig bort i hennes såå mysiga värld ju!!!

Kram Millan ♥
TREVLIG HELG!!!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej!

ljuvliga stövlar!!!

min dotter Elin kom springande med andan i halsen..."mamma mamma..det är leila bakar nu ju...skynda dej!" hon älskar det programmet..förstår henne det är ju så gulligt, mysigt, snuttigt...hihihi..

du får verkligen sitta på kammaren å tjura lite...hihihhihi..hoppas det löser sig för dig med ringen...SNART !

Kramizz nilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det stod ditt namn på stövlarna, rosorna är med ju. Tänk att du hittade så fina stövlar, och Viking, dom är bra dom. Skönt att du är ledig, jag har tagit semester nu. Dräller i morgonrock hela fm, sen blir det väl fullt ös.
Ha det gott och njut ledigheten.
Kram AnnaMaria

Huset på landet sa...

Vilka otroligt söta stövlar!! Har du gjort decoupagen själv, eller var de såna då du köpte dem?? Men jag köpte i o f sig ett par nya i våras, så jag får inte köpa ett par till.
Hoppas nu att det inte blir semesterstress i sista minuten, det där känner jag så väl igen. Semestern ska arbetas in både före och efter...
Lite dålig service från Pilgrim. De borde vara alerta, de får ju nya konkurrenter hela tiden...
Ha en skön fortsättning på veckan!

Åsa sa...

Vilka jättesnygga stövlar !!!
och Leila, hon är ju för go´ och allt ser så gott ut ! ( och är det säkert oxå !! )
Ha en underbar dag.
Kra Åsa

Gårdsromantik sa...

Vilka underbara stövlar!

Just därför blir det inget bakat hos mig heller;-)

Tant Brun sa...

Hej Tack för titten hos mej..blir så glad när någon ny tittar in..så nu tittar jag in hos dej. Vilka fiiina stövlar, var har du köpt dom, är nämligen på väg att inhandla ett par inför kommande svampssäsong..
Kram Bibban

Vita små hjärtan sa...

Tack för titten och din kommentar hos mig! Ska kolla vidare hos dig. Urläckra stövlar!!!!
Ha de gott Agnetha

Älskade pion sa...

Tack för titten inne hos mig.Vilken mysig blogg du har.Vilka underbara stövlar.Vill ha.;)Grejerna är köpta inne på Mansion. Ha en bra kväll.Kramar Ulrika

Lina sa...

Vilka underbara stövlar!

Kram Lina

Stjärnor & Champagne sa...

Underbara mysiga stövlar. Visst är Viking sköna!! Hmhm hittar inte ringen som jag erbjöd dig, ledsen. Var uppe och tittade och antingen har jag slängt den eller slarvat bort den.

Kram Anne

NinaH sa...

Du- njut när du kan!;-)
Härliga stövlar!!!
Förstår man blir frestad av se Leila göra så´na smaskisar! Skam sägandes måste jag erkänna att jag aldrig tittat på hennes program...än! (Ensam i Sverige-...?...;-)...)Glömmer så lätt bort TV... liksom! Så jag missar det mesta!;-)

Millas hem sa...

Superfina är dina stövlar!


Kram

Hemma hos lilla mig sa...

Jisses, vilka snygga stövlar du har. Ja, Leila får allt att se så himla gott ut. Verkar vara en helmysig tjej.
Kram