21 juli 2009

Slut på kattpassningen...

Igår eftermiddag åkte vi upp till Mamma och hennes man i Norra
Bohuslän för att lämna tillbaka deras lille älskling till katt som vi
passat medan de varit på semester. Passade även på att fira
Mammas födelsedag. Köpte hem pizza från en pizzeria i
Tanumshede som gör stora, tunna och frasiga pizzor. Mmm... Sen
hade jag med mig av mina cupcakes jag bakade härom dagen och
en nybakad kladdkaka. Till den sistnämnda blev det grädde och
nyplockade smultron från Mammas trädgård. Så vi frossade loss
ordentligt. Gott!
Givetvis var det även paketöverlämning. Hade gjort ett
grattiskort också, som jag givetvis skulle ha fotat innan det
överlämnades! =0) Minnet...
Vi hade en mycket trevlig kväll!

Nu i kväll klev jag upp på crosstrainern. Att jag skall behöva
övertala mig själv så länge! Är ju så himla skönt när det är gjort
men under tiden... Bläh... Men jag kanske kommer över den
känslan?! Stretchandet efteråt är iallafall väldigt skönt.

Strax skall vi se på Morden i Midsomer som står på inspelning.
Till det blir det mörkt, mörkt bröd med ägg, tomat, smögenröra
och rödlök. Mmm...

6 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilken söt katt!
Vad smarrigt allt lät som ni åt:)

Hihi, jag har en crosstrainer som stått HELT oanvänd hur länge som helst nu;) Fast igår var jag iaf ute i Härskogen o sprang 5km..

Du frågade om Lorinalemonaden, den finns på ICA affärer, min är köpt i Floda, kostar ca 32kr..finns en citronvariant oxå!

Ha en skön kväll,
kramis Jenny

Mamma Millan sa...

hej vännen!!
så kul du skrev om mig nedan! fint o blommigt inlägg...jag har med vart på harrods o inhandlat juldekorationer! äääälskar eras julavdelning...kan ju bosätta sig där!!

odu...jag är hemsk på att hålla ordning!!

skulle med behöva träna lite här...ska ta fram träningscykeln...

men nu...ska jag nana!!kramiisar♥

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej !

så söt kisse...

mums med pizza & goda kakor, smörgåsar

Crosstrainerna ja, den står å väntar på att babyn ska kommaut så jag kan påbörja min träning igen.
gick ju ner 23 kg förra året med hjälp av den.Pust å stön innan man börjar men vad skönt det är efteråt...*LER*

Kramizzz Nilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken go kisse, en sån kompis skulle jag gärna ha här. Och det var mycket gott ni åt hos din mamma. Och mackan till Morden.. lät jättegod. Ha det bra och kram
AnnaMaria

carina sa...

go kväll, go kväll!
Har nu hälsat på hos dig igen.
Jag jobbar så himla mycket nu, så ibland kan det ta flera dagar innan jag rör en dator.
Eftersom jag har ett arbete där man arbetar 24 timmar i sträck så förstår du säkert att det kan tid innan man kan göra sina blogg besök.
Såg bilderna från ditt"RUM", vad fint du har det.
En massa fina små detaljer.
Vilken go kisse du har fått haft.
Han påminner om vår älskling son numera bor i katt himmlen.
Många kramar/Carina

NinaH sa...

En älskad mamma måste det verkligen vara som får njuta så mycket gott & fint! Ett grattis till henne- inte minst för att hon "ordnat till" en så trevlig dotter!;-)
Söt kisse-miss!