13 juli 2009

Hälsning från Norra Bohuslän!

I morse var jag till frissan här uppe och snyggade
till håret. Färgade det mörkt med ljusa slingor. Första
gången jag kostade på mig att göra det på salong.
Härligt att känna sig lite semesterfin!

Efter det åkte vi till Nordby Köpcentrum uppåt
Strömstad/Svinesund eftersom vädret inte var det
bästa. Det var det fler som gjort kan jag säga. Jösses,
vad folk det var där!!! Kikade runt lite med hittade
inget särskilt. Väl ute igen kom världens skur,
dessutom med hagel, och vi stod med bilen en bra bit
bort. Riktigt kände hur vattnet sprutade upp mellan
tårna. Myyys... Blöta blev vi minst sagt.

Väl här "hemma" igen läste jag på en blogg att det skulle
vara bakluckeloppis i Hunnebostrand mellan 15 och 21.
Kastade oss i bilen och åkte de tre milen dit. Vi var där
vid sjutiden och där fanns inte tillstymelse till någon
baklucka med prylar i. Surt! Vet inte om det varit något
över huvud taget. Ja, ja, vi fick ju i allafall en utflykt!

Hoppas på bättre väder i morgon annars drar vi oss
hemåt igen ett par dagar. Vi är ju egentligen här uppe
för att sola och bada! =0)

Kram Fröken Tindra.

9 kommentarer:

Husmys sa...

Härlig bild du visar!
Vad tråkigt att vara inställd på att få åka på loppis och sedan är det ingen, men du kan ju trösta dig med att du var ialla fall snygg i håret:) Skulle behövas ett besök hos frissan här med.
Kram Anneli

Mamma Millan sa...

Nattisblogging....
Låter så himla skojsigt med bakluckeloppis..måste ja prova på i sommar!!!

Kramisar Millan ♥

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Oj vilken dag! Visst är det härligt att få fräscha till håret lite, det gör så himla mycket! Tråkigt det där med loppisen bara.. Kram/Kristina

Hemma hos lilla mig sa...

Härligt att få fixa till sig i håret. Vad synd att det inte var någon bakluckeloppis då.
Nu får vi hoppas att ni får bättre väder.
Kram

STENLYCKA sa...

Härligt att få gå till frissan och bli omhändertagen ibland.
Tråkigt med att vädret inte är på topp, men ni har ju trevligt ändå.
Och små utflykter blir det, även om det inte blev någon loppis.
Ha en skön regnfri dag!
Kramis

hemma hos lilla mej sa...

Mysigt att gå till frissan och fixa håret.Vad tråkigt att det inte var någon bakluckeloppis.Härligt att solen tittar fram.Ha en mysig tisdag kramizar ~~~~RITA~~~~.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härligt med snyggt semesterhår. Och synd att det inte var Loppis. Sitter och saknar el, mobilt bredband är väl ok, men segt!
Ha det gott
Kramar AnnaMaria

carina sa...

Vad härligt att få håret fixat...det kan höja humöret vill jag lova.
Hoppas vädret blir bättre.
Föresten...såg ditt ljushus i tidigare inlägg.
Jag har ett exakt likadant men det var betydligt dyrare...du hade tur du.
Det är hur mysigt som helst när det börjar skymma.
Kramar/Carina

Jenny sa...

Hej Vännen!
På Nordby köpcenter var jag oxå förra veckan, attans vad mycket folk det var! Jag fick tag på en fin Hunky Dory kofta på rea hos Pondus:)

Tråkigt med loppisen som inte fanns..

Kramis Jenny