12 juli 2009

Grattis Mamma!

Foto: Allt om Mat
Vill börja med att gratulera min älskade Mamma i efterskott
på hennes födelsedag! Hon fyllde igår men av olika skäl firade
vi henne inte på plats igår. Vi tar igen det till helgen
Mamma! =0) Ha en skön semstervecka!! Vi tar hand om
det rödbeiga "lille eländet". ;0)

I dessa dagar får man nöja sig med att fotografera inomhus!
Och det känns inte som om jag har något presentabelt nog
att visa just nu…

Ett litet ljushus, fyndat för 35 kr. Men jag skulle nog ha
köpt det stora som fanns också känner jag. Grr…
Tur att jag har några blommor inomhus i brist på att
fotografera dem på utsidan. ;0)

En liten rokokopaula som blommar om så snällt.

Och en vit sen i julas som jag hittade blommande bakom
gardinen i matsalsfönstret. Så den fick ju komma fram på
skänken istället.
Sen måste jag ju bara få muttra lite. Köpte ju dessa
skor i lördags förra veckan. Har använt dem två-tre
gånger och de har redan gått sönder!!! En av remmarna
över foten har släppt i fästet fram till. Jättekul va´?!
Och att åka till Freeport i Kungsbacka för att fixa det
känns sådär… Men jag borde ju. Av ren princip om inte
annat. Suck och stön! Och jag som köpte skorna för så´na
här halvdystra dagar. Nu har jag lik förb… knappt några
lämpliga skor att ta på mig! Skor har jag i mängder men
de är mestadels så´na med öppen tå och häl för det älskar
jag. Måste bara få lufta fötterna så mycket det går på
sommaren! Ja, ja, jag får se hur jag gör.

Har precis klivit av min crosstrainer. Vet inte vilket som är värst.
Att jag har så dålig kondis eller att jag inte brytt mig om att göra
något åt det på vääääldigt lääääänge?!

Idag bär det uppåt det vackra Norra Bohuslän!

Ha en skön söndag!

9 kommentarer:

Mamma Millan sa...

Hallojs Tindra...tack för hälsning till miin Sååå underbar tårta...asåg jättemumsig ut ju!!!
vd trist med skorna..fin aså..men tråkigt när de inte håller!!

Storkramen MIllan ♥ Ha en go Söndag

STENLYCKA sa...

Vilken fin tårta du har gjort till din mamma.
Tråkigt med skorna och det är alltid så jobbigt när man skall byta.
Härlig söndag!
Kram

hemma hos lilla mej sa...

Vilken läcker tårta.....Lycka till med skorna.Tråkigt när skor går sönder.Ha en mysig söndag kramizar ~~~~RITA~~~~~.

Plommonhuset sa...

Hej! Tack för din fina kommentar hos mig. Tråkigt med skorna. Vad besviken man blir då sånt händer. De såg i alla fall fina ut. Ha en skön kväll. Kram Sofia

Vita små hjärtan sa...

Å vilken fin tårta att skåda!!! Mums...
Kram Agnetha

Hanna sa...

Tårtan ser mycket god ut.
Hanna

NinaH sa...

Du- om jag tvingades stanna inne skulle jag iiiiinte ha så fina blommor som din st paula att glädjas åt!! Och dessuom så fint ljushus! Vilken lycka ha det!;-)
Trist med skorna!... Men kanske ordnar sig till nya?

Hemma hos lilla mig sa...

Grattis till din lilla mamma. Åhh, den tårtan ser för smarrig ut.
Vad trist att skon gick sönder så fort. Hoppas att du snart får lämna tillbaks dem.
Kram

Jenny sa...

Hej Vännen!
Grattis till mamma din i efterskott!

Nämen vad synd med skorna, de som var så fina..

Hoppas ni får det riktigt trevligt uppe i Bohuslän! När vi åkte hem från Strömstad i söndags såg jag massa loppisskyltar utmed E6..synd bara att vi inte hann stanna o kika..

Kramis Jenny