06 juli 2009

Besök på Göksäter, Orust!

I morse bar det så av till Göksäter på Orust med min
väninna. Väl där kunde vi konstatera att det inte var
så mycket folk än fastän vi var där ca. 45 min efter att
de öppnat och det var dåligt väder. Bara någon dryg timme
senare var det ett smärre kaos inne på varuhuset… Svetten
lackade och tålamodet tröt så smått efter ett tag. Då tog vi
fikapaus. Jag tog givetvis den obligatoriska räkmackan! =0)
Nya krafter kom som ett brev på posten.

Dessa prickiga tyger var väldigt läckra men jag kunde inte komma på
vad jag skulle ha dem till.
Jag köpte ju två kuddfodral uppåt Bohuslän på väg till ett bröllop
för precis en månad sen. Nu var bara överkastet tvunget att följa
med hem. Till ett mycket bättre pris än det hade där jag köpte
kuddfodralen! (Ursäkta att ni får titta på det genom plasten...)
Detta tyg såg jag även där jag köpte kuddfodralen och förälskade
mig direkt. Tyvärr var det lite väl dyrt. Till min stora glädje fanns
det även på Göksäter. Dessutom billigare! Och till råga på allt på
en blek blåturkos botten. Åh, det vara bara så sött!! Men vad
skulle jag sy av det?! Nej, lägg tillbaka det som straff för att du
köper överkastet. Tillbaka igen. Hålla i det. Njuta av de underbara
färgerna en stund. Nej, lägg tillbaka det! Så höll jag på. Hittade då
denna stuv som fick följa med hem som tröst. Till ett bra pris! Hi, hi.
Dessa blommiga leggings tyckte jag var lite roliga! Återstår att se
om jag kan med att ha dem på mig…

Denna glaspokal åkte också med. Tänkte fylla den med rosor
eller något annat sött.
Det var en pärs att bara ta sig ut från affären. Vi köade och
svettades i säkert en timma. Man kan ju bli på dåligt humör
för mindre!! Pust!!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jag som sett fram emot en lugn jobbvecka blev uppringd av
en kollega i morse och kunde då lätt konstatera att det inte
blir en fullt så lugn vecka som jag trott och hoppats. När jag
sen kollade jobbmailen nu i kväll kändes det inte bättre precis.
Gudarna skall veta att jag hade behövt de där extra lediga
timmarna som jag trott mig kunna ta… Men det är bara att
bita ihop och prestera. Jag har ju klarat det förut och varför
skall jag inte klara det nu?! Le och se glad ut. Kämpa ända in i
mål, på fredag eftermiddag går jag på semester!!

Ha en fortsatt skön vecka!

11 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Oj vad mycket fint...Gillar dom prickiga tygerna. Kan tänka mig att man blir på dåligt humör för mindre hihi..Hm undrar vad du jobbar med??

Kram Anne

Mamma Millan sa...

j såvackra härliga tyger...trist att bli störd på semestern..vet hur det var nät vi hade firman...ett evigt ringnde...aldtig ledig!!

ha det bra ia lla fall!!Kram

Mamma Millan sa...

aldrig ..ska det ju stå!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

wow vilka fynd du gjort..lovely_!

Det blir till att åka till GÖKSÄTER ser jag...hihhihihi..har ju inte såååå långt dit.
2 år sen jag var där sist...dags nu eller hur..hihihihi..

Kramizzz Nilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är rosornas sommar hos dig, och det är så fint. Det tyget med rosor, det skulle jag vilja ha en hel rulle! Så jättefint. Men ni fick slita, det är så mycket folk ute överallt. Säger det igen, du verkar ha ett spännande jobb, kan inte ens gissa vad det kan vara (fast jag försökt) Hoppas nu du får semester och lugnt och skönt.
Ha det gott och kram
AnnaMaria

Tankar tar tid sa...

Vad kul när man får göra lite fynd och när man hittar saker som man vill ha till ett bra pris dessutom.
Ibland kan det vara bra att vänta ett tag men har man otur så kan det ju vara slutsålt också.

Vad underbart att kunna åka/gå till havet och gå där. Jag skulle jättegärna vilja bo så för jag tycker att en promenad vid havet gör att man känner lugn och ro och att man kan tänka och bearbeta tankar som behöver "tänkas".

Kramar Christina

Kristall & Pynt sa...

Så fina tyger, gillar speciellt rosorna.
Kram Sofia

Weißer Vintagezauber sa...

Hello,
thank you for your lovely comment on my blog.
You have also lovely things and your flowers in the last post are so great:o)))
Many greetings,
Elke.

Gårdsfrun sa...

Tack för ditt rara inlägg hos mig:)
Aha det rödvit prickiga tyget köpte jag och sydde vimpel och dyna av...jättefint tycker jag.
Sen har jag det settet med glasskål från göken med. Ibland hittar man mkt men ibland inget.
Kläderna är då för risiga där tycker jag. Mest tantkläder synd nog.
Ha en fin dag// Lotta

Huset vid ån sa...

Åh, Såå mycket fint! gillade speciellt dom prickiga tygerna! Jättefin glaspokal också, blir säkert jättefint med rosor i...Många Kramar Therese

Smycken och Smulor sa...

Hejsan! Tack för din kommentar om mina armband. Jag har varit in hos dig tidigare också. Nosar väl upp andra smyckesbloggare ibland. Jag har aldrig hört talas om det där shoppingstället på Orust, men det är väl nåt jag får kolla upp. Freeport däremot... det bor jag väldigt nära, synd bara att de inte har nån pärlbutik!!!
Marie-Louise