10 juli 2009

Äntligen semester!!!

Det var igen betungande dag på jobbet idag precis. Härligt!
Och bjudlunchen var himla god i vacker miljö. Om ni bara
visste vad jag provat, klurat och funderat sista timmen för att
få över fotona i min mobil till datorn. Det vill sig bara inte!
Får inte mailfunktionen att fungera, bluetooth har vi inte på
datorn och övertankningskabeln eller rättare sagt programmet,
får jag ingen ordning på. Lyckat va´?! Så ni får vänta ett tag
till på de fotona. De är tagna på utsidan huset där vi åt och där
var det mängder av blommande stockrosor längs fasaden. Så
himla vackert!! Jag gillar verkligen stockrosor. Det fanns röda
enkla så´na längs vårt garage när vi flyttade in men efter några
år valde de att flytta härifrån tyvärr. Så jag njöt verkligen av
blomsterprakten jag fick se idag. Hade nästan glömt av hur
vackra de blommorna är!

Så då är det äntligen semester! Så himla skönt! Ett tag tidigare
i veckan kändes denna dag väldigt avlägsen. Men jag oroade mig
ju helt i onödan visade det sig. Det svängde ju från en dag till en
annan, hur mycket jobb det skulle bli. Det är något jag behöver
jobba på, att inte oroa mig i förväg för mycket! Skulle må så
mycket bättre om jag bara kunde lära mig denna konst.

Har suttit och tittat på friidrott på tv i kväll. Det är en sport jag
gillar att titta på. Men det är ju lite tråkigt nu att vi inte har så
många svenskar som är i farten i år. Mycket skador och elände.
Ja, ja, vi får väl vara glada och tacksamma ändå. Vi har ju fått
fram många framstående idrottare fast vi är ett så litet land!

Idag får ni hålla tillgodo med en del av mina böcker som ligger
och väntar på att bli lästa. Nu när vädret är som det är, är det
ju bara att hugga tag i första bästa bok!

Trevlig helg!

5 kommentarer:

Mamma Millan sa...

Ha en uuunderbar semester..här VRÄKER regnet ner! Blit inne dag med städ!!
Vi ska kolla tennis här...lillan är med i publiken i Båstad;) har sett henne flera ggr..så kul!!

Trevlig Helg!!
~~♥Kram Millan♥~~

carina sa...

Grattis till din semester!
Skönt, kan jag tro.
Har nu gått igenom dina senaste inlägg som jag har missat.
Dina gummistövlar var super läckra...kanske lite roligare om det regnar...eller??
Nu har äntligen solen tittat fram här efter några dagars frånvaro.
Ha en fin helg!
Kramar/Carina

NinaH sa...

Välkommen in i semstervärlden! Där är det ljuvligt! Njut!!;-)

Katta sa...

Jasså det är fler nattpigga bloggerskor uppe och bloggar nu :) Tack för din snälla kommentar. Härligt med semester.Tycker också att det är krångligt med att föra över bilder från telefonen, från kameran är det ju hur lätt som helst.Ha en bra semester, kram Katta

Hemma hos lilla mig sa...

Vad härligt med semester. Våran började i Måndags här. Nu blev ju våra planer helt annorlunda mot vad vi tänkt oss då pappa gick bort. Men så är det i livet ibland.
Ha, en fin Söndag.
Kram