08 juni 2009

Rapport från ett Bröllop!

Bröllopet i lördags var så vackert!! Själva vigseln hölls
i brudparets trädgård. De hade pendlat mellan hopp
och förtvivlan hela dagen pga vädret. Men till deras
stora lycka höll det upp och vi kunde se dem vigas
utomhus med de tre döttrarna som tärnor. De har
känt varandra i drygt 20 år och varit ihop största delen
av dem med vissa avbrott. De har gått i genom mycket
ihop och alltid hittat tillbaka till varandra. Och nu knöt
de alltså banden "på riktigt".
Bruden var så vacker så det var inte klokt! Och vilken
underbar klänning!! Mörkt röd utan axelband, pärl-
beströdd ovan bysten, snörning i ryggen och och snäv
över höfterna, lite turnyraktig baktill och något "sjö-
jungfruutsvängd" nedtill. Ja, den var så fin så det var
helt otroligt! Hon hade det mörka håret konstfullt
uppsatt med massa små pärlor i lockarna som sen
fortsatte ner på ryggen. Så tjusigt! Jag måste väl för
jämnställdhetens skull även nämna brudgummen.
Han var klädd i mörkgrå kostym med väst och allt.
Till detta bar han vit skjorta och silvergrå slips. Han
matchade sin vackra brud så fint!

Efter vigseln bar det av till festlokalen i en amerikanare
med en chaufför som matchade bilen med skinnpaj och
allt! Vi övriga tog oss till festlokalen för egen maskin.
Där åt och drack vi gott, sjöng och dansade natten lång!

Det var en gammal barn-/ungdomsbästis till mig som
gifte sig och det var väl för väl att jag hade kameran att
ägna mig åt om jag säger så... Blev så rörd när de kom
vandrande hand i hand genom sin trädgård! Och jag är
så glad att jag fick komma och dela detta ögonblick med
dem!

Jag önskar er all lycka!!

Då bröllopet stod uti det vackra Bohuslän sov jag hos
min Mamma lämpligt nog. Och bilen stannade på ett
ställe på vägen dit... Visar senare vad jag hittade!! =0)
Sen fick jag en sak med mig från Mamma också. Även
den skall jag visa er senare.

Hög tid nu att ordna till mig och åka till jobbet...

3 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Låter som du haft en underbar helg. Härligt med bröllop,och roligt när man får följa sina barndomsvän och får dela lyckan med henne.
Ha det så gott och önskar dig en bra arbetsdag!
KRAM

Jenny sa...

Hej!
Låter som ett jättevackert o mysigt bröllop!
Vad roligt för dig att få dela din barndomsväns stora dag:)

Vad hittade du på vägen och hos din mamma? Nu blev jag nyfiken;)

Kraamis Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hör att det var en vacker brud, så roligt ni måste ha haft. Och det är inte alla bilar som stannar..hihi där hade du tur. Ska bli kul och se vad du köpt och fått.
Stor kram till dig vännen
AnnaMaria