21 juni 2009

Söndagskväll igen...

I morse gav jag mig ut på en ny gång- och joggingrunda. Det var
så underbart skönt ute. Rosor och pioner som blommade om
varandra i trädgårdarna. Jasmin som fyllde luften med sin väldoft.
Mmm…
Det har kommit ett par skurar under eftermiddagen här men jag
har i alla fall fått ”tunnat ur” vår stora lagerhägg och rensat en del
ogräs. Det sistnämnda finns det gott om! Drömmer om lusthus,
rosor och syrener och allt vi har är ogräs. Ja, så känns det i alla fall!
Planterade vackra kallröda pelargoner och ställde på trappan ned
från gatan. De matchar pelargonen i ampeln vid garaget så fint.
Framsidan av huset lämnar just nu mycket i övrigt att önska och
då piggar dessa röda blommor i alla fall upp lite. Och en granne
berömde mig faktiskt för kaprifolen vid garaget idag. Kul!
Vi har haft skatungar på marken under boet i vår gran i någon
vecka nu. Det har varit ett fasligt liv på de vaktande föräldrarna.
Allra helst när vår älskade katt varit ute. Men det är inget han tagit
notis om för han hör nästan inget längre. Gammal som han är. Hela
17 år! Han har dock inte jagat skatungarna så vitt vi kunnat se för
vi har försökt att hålla ett öga på honom. I vilket fall så lyfte iallafall
den sista ungen från marken idag. Bra jobbat!! =0)
Jag lovade ju att ni skulle få se vad jag hittade i Kiel!

Jo, dessa rosprydda klot föll jag ju pladask för vad klart.


Och detta söta emaljhjärta som matchar skylten jag köpte förra gången
vi var där.

En fin tavla som jag tror skall matcha ramen jag köpte härom veckan.

Fina dekorationsrosor, nästan som marsipanrosor!

Rosenmönstrade tabletter och en löpare.

Skor och skor! =0) 17 Euro paret minus 30%. Inte helt fel.

Och mera skor… De beiga för 8 Euro och de vita för 17 tror jag. Helt
ok pris!

Till slut skall jag bara fresta med min midsommarglass jag åt! ;0)
Är det någon mer än jag som har problem med att ni får
felmeddelande när ni går in på er blogg?! Jag måste stänga ner tre
gånger av fyra nu när jag skall gå in på bloggadressen. Sen igår kväll.
Innan dess har det ju varit kommentarsfunktionen som har strulat
både här och var.

Ha nu en skön vecka! Själv våndas jag inför kommande arbetsvecka
då jag skall göra något jag aldrig har gjort förut, förhandla på
engelska. Huu!

8 kommentarer:

Kristall & Pynt sa...

Fina saker, gillar dom rosprydda kloten.
Ha det gott
Kram Sofia

Hemma hos lilla mig sa...

Åhh, vilka bedårande söta rosenklot. De blommiga dukarna har jag likadana. De är så fina. Vad många läckra skor du har köpt också.
Ha, en fin Måndag.
Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

ååå vilka ljuvliga klot....rosorna är ju bara sååå underbara....

Ha det bäst!
Kram Nilla

hemma hos lilla mej sa...

Vilka underbara klot ....rosor är ju alltid så ljuvligt.Fina skor .Ha en skön måndag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är rosornas sommar, så många fina saker du köpt med just rosor på. Och dom svarta skorna är jätteläckra. Din goa kisse ligger här bredvid kommentars-rutan. Han sover så gott lilla busen. Kan vara svårt och passa när det är fågelungar. Det var mer än en gång vår Cocker kom med en fågelunge i munnen.. men tur så bet han aldrig.
Kramis AnnaMaria

Stjärnor & Champagne sa...

Ibland krånglar bloggarna, men jag har inte några problem. Hihi det märks att du gillar rosor som är så vackert. Gilla roskloten, jättefina. Låt katten ta skatorna fniss gillar inte skator.

Kram Anne

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan.
Så rosiga och vackra saker du hittat.Kloten var min favorit.
Vi har inte haft skator i trädgården på ett tag,men jag kommer ihåg vilket liv det var på dom när vår katt var ute.
Lycka till med förhandlingen(avundas dej inte :)
kram Anette

Mamma Millan sa...

Hellojs!!

Kielresor är ju aldrig fel...längesen nu bara!! Så mycket fint du shoppat!!!Underbart rosigt!!!

Ha en härlig vecka!!!
~♥ Kramar Millan ♥~