12 juni 2009

Hurra!


Hurra, det gick alldeles utmärkt på besiktningen idag!
Tack för att ni höll tummarna!
Idag, efter jobbet, kom jag äntligen iväg till frissan. Det
var välbehövligt! Kanske blev det lite kort, får se hur
det känns i morgon när jag får sätta händerna i det själv.

Det var himla skönt att dyka ner i soffan i kväll! Och i
morgon skall jag sova… Lääänge… Första lördagen på
ett bra tag jag kan ligga kvar. Skall bli så skönt, så skönt!


Måste bara berätta om ”Magnolia Bakery” som jag var
på några gånger när vi var i New York. En kväll när vi var
ute och gick så var det bara där. Jag reagerade på namnet.
Trots att jag inte sett på ”Sex & the City” så kände jag igen
det. Var ju tvungen att gå in och kika. Tog ett par foton där
inne.




Med hem till hotellet följde en ”Velvet Dream”-cupcake,
en Lemon-cupcake och två småkakor med citronsmak. Ja,
jag gillar citron… ;0)


Väl hemma på hotellet öppnade jag andäktigt kartongen…


Smakade på ”Velvet Dream”, den till vänster, först. Den
var alldeles mörkröd i själva sockerkakan. Smakade gott
men ändå inte så himla mycket.
Sen var det dags för Citron-cupcaken. Mmmm… Mmmm…
Den var så himla god!!! Rena rama jag vet inte vad!

Det var den som gjorde att jag var där fler gånger. Tyvärr
fanns den inte någon av de andra gångerna. Vid sista besöket
köpte jag en Choklad-cupcake istället i ren desperation. Den
var minst sagt mäktig! Jag åt inte upp hela kan jag säga.

Väl hemma kunde jag konstatera att det inte var just det
”Magnolia Bakery” som Carrie & Co besökte men vadå, jag
fick ju äta världens godaste cupcake!! =0)

Och sugen på att baka blev jag också... De hade en receptbok
i butiken, sista exemplaret. Men den var jag för snål för att
köpa. 35 dollar tror jag att de skulle ha. Ångrade mig lite sen
när jag såg att den var borta. Men när jag kommit hem såg jag
att den och andra finns på nätet för en mycket billigare peng!
Skall nog ta och göra en investering.
Ha en riktigt skön helg!

10 kommentarer:

Vintage Rose Collection sa...

Thank you sweetly for your nice comment today!
Your blog design is gorgoues, love the cherubs on the sides..Very cute!
The cupcakes look wonderful too!
Fondly, Jo-Anne Coletti From USA

Patricia sa...

Hej och tack för titten hos mig... =)

Kul att få åka till New York...där bodde jag på 80-talet...de och deras cup-cakes med allehanda frostings...underbart...och alla donuts...mmm...kan säga att jag gick upp i vikt när jag bodde där.. ha ha.

Ha en skön helg och hoppas du får sova ut!
Kram Patricia

Kristall & Pynt sa...

Så många fina inlägg jag missat,klänningarna är ju så ljuvliga.
Ha det gott
Kram Sofia

Huset vid ån sa...

Tack för titten..du är varmt välkommen tillbaka! Åh, vad gott det ser ut!! Blir jättefika sugen.....Kramisar Therese

Jenny sa...

Hej Vännen!
Ser ut som ett jättemysigt ställe det där Magnolia Bakery:)
Vilka maffiga cupcakes de gör!

Ha en sköön lördag,
Kramis Jenny

Mamma Millan sa...

Hallojs..hitta hit för jag tyckte namnet är såå fint;)Vår söta vosing heter nämnligen Tindra♥
Men så ser jag ju att vi har nog lite annan samma smak med..nästan samma sida;) Oxå gillar i ju båda cupcakes!!!!Hit kommer jag ju meeeer!!!trevlig Helg!!! Millan♥

Vita drömmar och choklad sa...

Bara äääälskar choklad. Vilket härligt café!! Vill oxå!
Må gott i regnvädret.
Kram Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skönt att bilen klarade kontrollen. Och vilka läckra cupcakes, nu blir jag sugen på fika. Men har inte något gott och fika på!
Ha en bra lördag.
Kramis AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Åh... vad det såg gott ut!
Det var väl roligt att bilen gick igenom. Grattis.
Nu skall jag gå och fika, blev fresta när jag såg dina cupcakes, men jag får hålla tillgodo med en nybakt bulle. Har bakat idag passade på när det var så regnigt ute.
Ha en bra helg!
KRAM

~~*Pennyshouse*~~ sa...

mumsfilibabba....ååå...det vattnas i munnen...hihihihi..

Har försökt baka egna men det blir inget vidare bra.....*LER*

Kramizz Nilla