25 juni 2009

Gjorde ett nytt hjärta...


Vilket underbart väder vi har!! Igår på lunchen satt jag ute
och åt med en fd arbetskamrat. Vi hade mycket att prata
om eftersom vi inte setts och hörs på ett bra tag. Så himla
mysigt!
På kvällen satt jag på altanen och gjorde ett nytt namnhjärta.
Nu blev jag betydligt mer nöjd både med färg och form. Det
nya hjärtat blev kanske något större men smäckrare. Hoppas
att mottagaren blir glad! Kommer troligtvis att träffa henne
i morgon och hon fyller snart år så det passar ju bra. =0)
Idag på hemvägen från jobbet tog jag en sväng förbi "Lilla
Butiken" i Säve. Hon skall stänga för semester så det var
halva priset på massa växter. Har handlat för både mig och
mamma så bilen är full! Så nu blir det till att plantera i
lådorna! Hon hade dessutom tvåstänglade orkidéer för
39 kr/st. Så nu blir det nya orkidéer i sovrumsfönstret.
De gamla utan blommor åker ut med huvudet före!

Ha en skön kväll!

12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så billiga orkideer, och det är nu man vill ha lite fler blommor. Hjärtat blev jättefint, hon blir säkert glad för det. Puddingen (statyn) är av på mitten, det var för det dom skulle slänga henne. Bra med en alert pappa. Och jag håller med dig, mycket bättre om Morden började 20:00!
Kramis AnnaMaria

Mamma Millan sa...

Så fint hjärta!!
Phuu varmt idag;)))

Ha det gott i värmen!!
~~♥Kram Millan ♥~~

hemma hos lilla mej sa...

Så fint hjärta.Kanongulligt.Idag har det varit varmt.Skönt att sommaren kommit.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~~.

Hemma hos lilla mig sa...

Så fint hjärta du har gjort. Mottagaren kommer alldeles säkert att bli glad.
Ja, vi såg den nya bryggan när vi var där. Blir ju så mycket bättre att gå på båten där.
Jag lade in en äldre bild på båten:-)
Aha, så du har gått i skola där..
Kram

carina sa...

Hejsan!
Nu är det länge sedan sist..närmare bestämt en hel månad.
Vart den tog vägen vet jag nästan inte.
Hur som helst har jag massor att ta igen efter det långa blogguppehållet.
Du hade ju massor med spännande att visa, så här blev jag sittandes en lång stund.
Kramar//Carina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilket gulligt litet hjärta!
Kram
Marie

Grus & Änglastoft sa...

Hej!
Kikar in och säger grattis, du blev vinnare
i min tävling om tvål och handkräm!
Maila din adress, så skickar jag din vinst.

Kram Jenny

Jenny sa...

Hej Vännen!
Ser att du vunnit en tävling, grattis:)

Hjärtat är jättefint, vad duktig du är!

Har det blivit nått hojåkande då?? ;)

Kramis Jenny

Huset på landet sa...

Vilket jättesött hjärta, det blir mottagaren säkert jätteglad åt!
Å vilka underbara rosor i ditt tidigare inlägg, måste ha varit en alldeles fantastisk trädgård!
Ha en skön weekend!

A home far away sa...

Oj så fint hjärta du gjort, vad du är händig!

Njut av sommarvärmen
Kram Gunilla i Singapore

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen....Tack snälla för goa ord hos mig, jag blir så glad. vad fint hjärtat är, vad använder du för du för material???
Kram till dig/ Anne

STENLYCKA sa...

Tack snälla för din rara hälsning. Så fint hjärtat blev men jag gillade det förra också.
ha det gott i sommarvärmen!
Kram