01 juni 2009

Fynd, fynd, fynd...

Vilken härlig helg det varit!!! (Synd att jag inte kunde
få behålla lugnet längre bara... Gud vad tröttsamma
vissa saker är! Grr...)
Lördagens tur till Danmark var helt suverän. Efter en
trevlig överfart med mycket prat ombord på den snabba
färjan tog vi sen en sväng i Fredrikshamn. Där köpte
jag bl.a ett par söta skinnsandaletter för endast 50 DKK.
Hade kostat 400 DKK. Vilket fynd! Var även inne i den
mysiga butiken "House". Tyvärr verkar de som om de
skall stänga. De hade halva priset i hela butiken och jag
uppfattade det som att det var för att de skulle bomma
igen. Men jag är inte så bra på danska... Köpte iallafall
ett tårtfat på fot i min älskade cremefärgade, spets-
genombrutna keramik och ett sött blad- och pärldekorerat
hjärta.
Sen var det in i bilen och iväg till en loppmarknad på en
camping vid havet. Hur mysigt som helst! Jag fyndade
som bara den. Vad jag hittade kan ni se på bilden. Den
höga ljuslyktan är drygt 80 cm hög. Bara så att ni har något
att jämföra med. =0) Om jag inte minns helt fel gick detta
kalas på totalt 180 DKK. Jag är mer än nöjd!
Hem åkte vi med den långsamma men trevliga Stena Danica.
Åt buffé med en gång vi kom ombord. Vi var utsvultna! Vilken
god citronpaj de hade till efterrätt! Mmm... "Där förstördes
min viktkurva", hörde jag en man i restaurangen säga om
nämnda bakverk. Kan inte annat än att hålla med honom! =0)
Ha en fortsatt skön vecka oavsett väder!

5 kommentarer:

samuelsgården sa...

Hej
vad glad jag blir att du hittade min tävling
på min hantverksblogg www.fantasiahantverk.blogg.se Nu håller vi tummarna.
Vilka fynd du gjorde på din Danmarks tripp, jag förstår att du är mer än nöjd.
Kram Lotta

Glitter och Marsipan sa...

Vilken Danmsrksresa,så roligt det låter,och så många fina fynd du gjort.
Förstår att du är mer än nöjd.oppas att du får en fin fortsatt vecka.
kram Anette

Kerstin - Syster Grön sa...

Åh, lyckliga du! Du bara reser och reser och fyndar och fyndar!! =D

Jättefina grejor, i vanlig ordning är jag nästan inget avundsjuk! ;)

Må så gott!
Varma kramar, Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är riktigt mysigt och kul och åka till Danmark, vi har haft Aalborg som favoritställe. Det var en hel del du fyndat, allt var fint. Hoppas du får tillbaka lugnet nu.
Kramis AnnaMaria

Jenny sa...

Hej!
Åh vad mysigt det låter med danmarkstur!
Superfina saker du köpte, vilka fynd:)

Gillar oxå att åka Danica, stå på däck, äta o shoppa i butiken! Det får bli en tur för oss oxå i sommar!

Ha en skön kväll,
Kram Jenny