27 juni 2009

"Fritt fall..."


Sitter ute på altanen med den bärbara datorn. Underbart
i denna sena timme. Även om jag hör musiken från West
Coast Riot ganska väl... Och Cola med citron i som sällskap
är inte dumt alls! ;0) Därav fotot taget på Cypern 2007. Tänk
om vi kunde haft ett sån´t träd här hemma i trädgården.
Har solat lite idag men begick det fatala misstaget att smörja
mig med vanlig fuktkräm istället för solskyddsfaktor! Där satt
jag lugnt och fint. Tji fick jag! Kände nu fram på kvällen att jag
var varm i huden. Och röd... Tur att det var så varmt att jag
inte satt längre än jag gjorde.
Kände ni av utslaget på Richterskalan igår kväll? Efter att vi
firat mormors 90-årsdag var jag på utsidan och sprang i kapp
på en gräsmatta med mina brorsbarn. Innan jag visste ordet
av stöp jag som en fura för att framkanten på min öppna sko
vek sig in under foten. Vilken hemsk känsla, "nu går det åt
fanders"! Tror nästan att jag gjorde en kullerbytta och var
snabbt upp på fötter igen för att hinna i kapp barnen. Vilket
jag inte riktigt klarade. Mina vita byxor var inte vita längre
kan jag säga. Och ok, lite ont fick jag... Dessutom lyckades min
bror fånga eländet på film. Men han hade inte räknat med att
jag skulle falla, så plötsligt ser man bara ett par ben sticka upp
i bilden så att säga. Hi, hi! Jag säger då det.
Nu börjar dessutom grannen att plinka på sin gitarr... :0(

Ha en fortsatt skön sommarhelg!

Kram Fröken Tindra

6 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Åh, vilken tur att du är så smidig så att du inte skadade dig.
Vilka underbara kvällar vi har, det är så skönt att sitta ute och njuta. Det enda jag kan klaga på är myggen som gärna vill ha lite kvällsmat.
Ha en bra söndag och fortsätt att njut.
Kram

Mamma Millan sa...

hihihi...*ler* ...ja så det kan bli...pricken på i:et att få det på film sen!!!Men det är ju sånt som är kul!!!

*SOLA * BADA * NJUUUT!!*
Trevlig sommarhelg!!
~~♥Önskar Millan♥~~

carina sa...

Ja du, så det kan gå...kanskr ett nytt framtids yrke..stuntman??
Ang Malte, visst är han en mellanpincher, helt rätt av dig.
Han är min brors hund, även om jag rätt ofta får äran att vara hundvakt.
Han är världens snällaste och dessutom väluppfostrad...där har brorsan gjort ett bra jobb.
Kram//Carina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var inte dåligt och få med vurpan på film, kan ju bli en kul film..fniss. Igår tjuvlånade jag makens jobbdator vid stugan. Det var ju mobilt bredband, för vi har ingen el. Det var kul och sitta ute och klicka lite. Ha nu en bra söndagskväll.
Kramis AnnaMaria

Jenny sa...

Hej!
Hihi, den där filmen på din "kullerbytta" skulle jag vilja se;)

Ha en jättebra kommande vecka,
kram Jenny

Stjärnor & Champagne sa...

Haha du verkar inte ha haft någon tur varken med solning och annat, fniss...Hua han har redan börjat kapa min fina stora breda häck till ingenting, snyyyft.

Kram till dig/ A