13 juni 2009

Fin tegelpanna...


Nu skall ni äntligen få se vad det var jag fick av Mamma
när jag var där förra helgen. Denna tegelpanna med
decoupage! Den kräver visserligen lite ytterligare hand-
påläggning. Repet i hänget skall snyggas till i avsluten och
nederkanten på pannan skall dekoreras med spets eller
något annat fint.
Det är så att jag och mamma gått på pysselkvällar i
Stenungsund för några år sen. Där fick vi bl.a. lära oss
decoupage på tegelpanna. Och nu har mamma hållt i en
kurs för några damer. Då gjorde hon denna panna och
tyckte att den skulle passa bra hemma hos mig. Och jag
tackade vad klart inte nej eftersom jag tycker att den
är jättefin! Tack snälla Mamma!!
Idag sov jag verkligen länge! Så himla skönt att bara vara
på morgonen för en gångs skull. Inga tider att rusa upp för
att passa, ingenting.

Kram på Er!

7 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad snygg tegelpanna.Är det inte svårt?Skulle jag vilja lära mej.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~.

Jes/Vita villa vila sa...

Hejsan,

Vilken fin blogg du har!
Första gången jag är här så jag ville göra ett fotavtryck :) Kikar gärna in snart igen!

/Jes

Felicia sa...

Den var ju jätte söt!!!
Väldigt fin blogg du har♥
Många Kramizar Felicia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin, din mamma är duktig. Jag har aldrig provat på det där. Imorse sken solen när vi vaknade, hurra, nu blir det gott igen.
Önskar dig en fin midsommarvecka
Kramen AnnaMaria

ängeln i vitt sa...

Vilken superfin tegelpanna. Jag har en målad men har inte hittat en bra plats ännu.

Visst gör vi ett byte. Jag älskar smycken. Ett halsband i vitt eller ljusrosa vore nice.

Ha det gott

Kramiz / Carina

Huset på landet sa...

Hallåj! Jättefin tegelpanna! Vilken trevlig idé! Har inte sett såna förr....
Läste också ditt inlägg om cupcakes, ojoj så smarriga de såg ut, mmm.

Mamma Millan sa...

Hej igen o tack så hjärtligt för alla fina ord!!Japp göteborg var sååå mysigt!!!Som alltid!!!
Så fin tegelpanna...Hat hållt på med deacupage en del själv...men mest på burkar , ljuslylktor mm...Der var ju en annorlunda o kul ideju;))) Ha en fin söndags kväll!!!

Kram Millan♥