30 juni 2009

Efterlysning på stenar till Pilgrimring!

Jag skall passa på att be er om lite hjälp… Har en Pilgrimring enligt
ovan i min ägo. Den har tyvärr tappat tre stenar. Och jag kan inte gå
tillbaka dit jag köpte den för den är ”second hand” så jag vet inte
var den kommer ifrån från början så att säga. Var inne i en butik
som säljer Pilgrimsmycken idag men de hade tyvärr inga klara
stenar att ge mig. Och de andra färgerna fick jag inte. Hade ju
gärna satt i en annan blek färg i brist på annat. Så nu till ärendet.
Är det någon som vet hur jag kan få tag i nya stenar till min vackra
ring? Det skulle glädja mig något oerhört om det gick att ordna.

Gick en sväng med kameran i trädgården i kväll…

Är så glad över att pionerna har hela två blommor i år!








Och att våra Ingrid Bergmanrosor blommar trots att de står inklämda
bland ogräs och annat grönt i slänten numera...

Schersmin (heter det så?) placerad på för skuggig plats...

Flädern blommar så vackert. Synd att jag inte gillar saft på fläder...
Men den skärmar av bra in mot grannen... =0)

Kanske kan vi få några körsbär i år?

Rosa ros som fick lite annorlunda nyans i solnedgången.








Och så måste jag ju visa mina nya skor! Kunde bara inte låta bli
dem på Din Sko´s rea. Ja, jag vet att jag köpte ett helt gäng i Kiel
nyss… ;0) När jag var åtta år, eller vilket år Grease nu kom, så
såg jag den på bio och ville ha Sandys fräcka röda skor när jag
blev stor. Dessa gav mig lite den känslan. =0)
Här mörknar lite åt nordost så kanske får vi en skur i natt?! Skulle
ju vara skönt att få rensat luften. Men bara lite regn isåfall!! Annars
får det vara! ;0)
Ha en fortsatt skön vecka!

9 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Underbart vackra bilder från din trädgård. Och visst var det en Ingrid Bergmanros på min bild.
Jag det var skönt med lite regn det blev lite friskar. Har precis sett Morden i Midsomer och jag skall inte berätta för dig vem som var mördaren. Nu skall jag gå ut och se om det fins några mördare i min trädgård, sniglar alltså. De brukar komma fram när det är lite fuktigt.
Godnatt och sov gott i värmen.
Kram

hemma hos lilla mej sa...

Vilka bilder du visar från din trädgård.Snygga skor.Hoppas att du får hjälp med att hitta stenar till din ring.Pilgrim har mycket läckert.Lycka till .Ha en mysig onsdag kraamiz ~~~~RITA~~~~.

Danielle sa...

Vad roligt att du hittat till mig! Ringen var verkligen jättefin, tyvärr kan jag inte hjälpa dig med stenarna. Skor det har man ldrig för många av, enligt mig iaf, min sambo är däremot av en halt annan mening...

Mamma Millan sa...

Underbara blommor!!!

jag tror du kan gå in i vilken guldsmed/silversmed( obs smed) som helst..så sätter de dit nya! De beställer stenar i stl du behöver.
Har lagat en hel del smycken så!

många pärlor o stenar som lossanat genom åren:))

Millan kramar♥

Tankar tar tid sa...

Prova med att maila till Pilgrim och fråga om de vet var du kan få tag i nya stenar.

Kramar Christina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ser ut och bli mycket körsbär, och så fina rosor du har. Hoppas du får tag på stenar till din ring, har du provat och googla? Hör att det mullrar lite här också nu, vore bra med lite regn.
Ha det bra och kram AnnaMaria
Ps Supersnygga skor

Jenny sa...

Hej Vännen!
Ser att du redan fått en del bra svar angående Pilgrimsringen:)

Vilka vackra blommor i er trädgård! Men du, gillar du inte flädersaft, det som är såå gott;)

Schyssta "pjuck" du köpte, I like!

Kraamis Jenny

A home far away sa...

Underbara foton, och lycka till med att hitta stenar till ringen, min Pilgrim har också tappat 2 stenar....så tråkigt!

Kram Gunilla från Singapore

Engelska Villan sa...

Hej!
Vilka härliga bilder du visar! Och vilken fantastiskt trädgård du verkar ha!!
Ha en fin torsdag! :)
Kram Anna