05 juni 2009

Bröllop...


Sen fredagskväll och det är inte mycket jag fått gjort...
Skall på bröllop norrut i morgon så jag skall åka
hemifrån på förmiddagen. Och än har jag inte klart
för mig vad jag skall ha på mig... Så typiskt mig! Det
får väl bli det jag provade senast. En chiffongklänning
jag lånat av mamma. Den är jättesöt men jag kanske
skulle vilja ha något med lite mer färg till ett sommar-
bröllop. Men jag kanske kan få till det bra med rätt
smycken till. Det är kanske lite sent att leta efter annat...
Har en låda ute på snedtaket med några fina rosa (!!)
plagg i. Frågan är bara om de inte krympt under vintern...

Bestämde mig idag för att gå och klippa mig trots allt.
Har inte riktigt "vågat" tidigare i veckan med tanke på
bröllopet. Tänk om något går fel under klippningen?!!
Inget kul att komma med ny men ful frisyr. Bätte med
den gamla fula jag har koll på har jag resonerat. Men så
idag bröt desperationen igenom och jag åkte till min drop-
insalong efter jobbet. Då hade de stängt tidigt för att det
var dag före röd dag!! Snacka om antiklimax!! Vad göra
nu?! Jo, det blir till att gå med den gamla frissiga frisyren
som knappt är någon frisyr längre... Inte mycket att be
för. Tänk att håret skall vara så känsligt!
Vill passa på att önska brudparet lycka till inför den stora
dagen!!

Och nu Kära Blogg-Vänner få ni ha en riktigt skön Nationaldag
och helg!!


5 kommentarer:

Hemma hos lilla mig sa...

Men vad roligt att gå på bröllop. Hoppas att ni får ett härligt väder idag. Du fixar säkert till håret på bästa sätt.
Hoppas att du hittar dig något fint på Plantagen.
Ha, en fin dag.
Kram

Hemma hos lilla mig sa...

Bara jag igen som glömde en sak.. Det du trodde var en bricka är för servetter:-)
Den köpte jag på Plantagen:-)
Kram

STENLYCKA sa...

Det blir säkert bra både med klänning och frisyr.Önskar dig en riktigt bra bröllopsfest!
KRAM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blir en bra helg med Bröllop, alltid kul med kalas. Hoppas du fick till kläderna, det tror jag säkert du fick. Ha en bra Nationaldag.
Kram på dig vännen
AnnaMaria

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad jag känner igen mig i din "kläd- o frisyrpanik" hihi!
Jag är säker på att du "looked like a million dollars" på bröllopet:)

Ha det gött,
Kraamis Jenny