10 maj 2009

Sommaren är räddad!

Kan man tänka sig?! Min man har lyckats att få en båtplats
här i sta´n!! Efter drygt tre års väntan så fick han en tilldelad.
Fantastiskt!! Egentligen borde vi fira! =0) Vi var ute och
inspekterade igår och det är ingen liten småbåtshamn precis…
Platsen låg bra till och han var så nöjd så.

Idag har jag varit i sta´n. Skulle uträtta några ärenden inför
resan. Det gjorde jag men kom även hem med en massa kläder.
Hur gick det till?! Slarvigt va´?! Har känt ett visst behov av
förnyelse ett tag och nu fick det bli så.
Nog för att det finns mängder av butiker och kläder i New York
när vi kommer dit men vem vet hur mycket man orkar prova
där?! Kläder är jobbigt ibland. Känns som om jag hellre kikar på
skor, accessoarer och andra kul saker. Hoppas att jag kan hitta
en del pysselsaker, tyger etc också. Och så vill jag besöka en
utomhusmarknad! Så det så!! ;0)
Här är en del av det jag hittade i klädväg idag…

Vit söt blus.


Dimturkost dubbelt linne med broderi.


Rosarutig tunika med broderi och pärlemoknappar.


Korallfärgad lång topp med broderi.


Vit tunn blus.


Turkosrutig tunika, likadan som den rosa. Älskar turkos!!
Tvättmaskinen är i gång med en omgån turkos och grön
tvätt. Måste ju förbereda mig så gott det går. Snart dags
att börja packa! Jag börjar faktiskt få resfeber måste jag
erkänna. Brukar inte ha det men nu skall vi ju resa lite
längre.
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram från en slarvig

10 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vad kul att ni fått båtplats, det är nog inte så lätt kan jag tro. Låter så spännande när du planerar resan, och nu har du mycket nytt och packa ner. Jättefina alla toparna. Ta nu foto så vi också får se lite New York.
Kramis AnnaMaria

Engelska Villan sa...

Hej hej!
Jag vet inte var min kommentar tog vägen... Men hur som helst är jag avis på dig som får åka till NY!!
Ha så jättekul!!
Kram Anna

Stjärnor & Champagne sa...

Vad typiskt, olika i olika städer, lustigt tycker jag dom borde ha lika koncept. Jag letade efter en klänning på Indiska och det var kört, baaaara Stockholmsbutikerna så det så. Men det ser ut som du kom hem med en massa fint iaf. Älskar också turkost och så fint när man har lite färg på kroppen. Åh vad härligt att åka till NY. Var där i oktober, älskar den staden.

Kram Anne

Jenny sa...

Hej goa du!
Vad kul att ni fick båtplats, det är ju inte det lättaste att få i GBG vad jag förstår..
Vilka söta toppar du köpte, vad snygg du ska bli när du besöker New York;)

Ha en jättebra vecka,
Kram Jenny

Kristall & Pynt sa...

Jättefina toppar du köpt, vad det låter kul att åka till New York.
Ha det gott

Kerstin - Syster Grön sa...

Åh, såna fina kläder du köpt, är säker på att du kommer att vara asa-vacker (som våra tonårsbarn säger) i Det Stora Äpplet! Jag älskar den turkos-rutiga tunikan!

En båtplats här i stan...det låter ljuvligt - tänk sicken lyx att bo vid vatten, bara det! I vår lilla stad (på slätten) har vi en grävd sjö.. =)

Tack snälla för kommentaren, kraaaaam!
/ Kerstin

Stjärnor & Champagne sa...

Vad go du är, tack för omtanken. Hm den sitter alltid där men idag har den varit värre tyvärr.
Kram Anne

Hannahs Bod sa...

GRATTIS till båtplatsen, kul. Fin fina linnen och skjortor, jag gillar turkost med och med lite solbränna är det ju bara så vackert.
Må gott Hannah

Maria sa...

Så spännande att få åka till New York,
finns nog mycket sevärdheter där!
Vilka fina kläder du hittat,precis
i min stil..blusarna och tunikorna
är jättefina likaså toppen och linnet!

Kram Maria

Maria sa...

Glömde ju skriva..Grattis till den
fina båtplatsen,vilket fint läge
ni får!