28 maj 2009

Lite shopping...


Idag bestämde jag mig för att stanna vid en av mina
absoluta favoritbutiker. Har av olika skäl inte varit
där på väldigt läääänge… Men idag när jag var i
trakterna tyckte jag att jag var ”värd” det.
Nedan några foton från butiken som heter My Cottage
och ligger vid Skeppsbron här i Göteborg.
Den första butiken låg i ett gammalt, gammalt
mysigt hus i Härryda och jag upptäckte den helt
av en slump. Hade kört släktingar till flygplatsen
och bestämde mig för att köra den lilla sidovägen
hemåt istället för stora motorvägen. Och vips så
såg jag något spännande! Det var något visst med
den gamla butiken men den nya går inte av för
hackor heller och ligger lite bättre till.
Det är bara att erkänna att jag fått väldigt mycket
inspiration till vårt hem härifrån. Tyvärr har jag
inte helt fria tyglar här hemma... ;0)














Och några saker slank ju med hem… Konstigt!!

En löpare med hortensior i bakgrunden, två quiltade tabletter
(får kanske köpa två till??), en ram och fyra servettringar.


8 kommentarer:

Hemma hos lilla mig sa...

Åhh, vad mycket fint du visar. Man blir ju alldeles hagalen:-)
Fina saker som slank med dig hem.
Ha, en trevlig kväll.
Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Oj vad mycket fint dom har. Man blir precis sjuk på allt kan jag säga. Mums vad eran mat lät god, usch jag börjar redan tröttna på grillat bara efter några ggr. Sitter här och sippar på ett glas vin och bloggar, så skönt.
Ha det gott.
Kram på dig/ A

Huset på landet sa...

Vilken fin butik, inte kan man ju gå ut tomhänt från en sån härlig affär! Söta saker du shoppat också!
Jättehärliga bilder från New York, så mycket ni sett och varit med om!
Hoppas att ni får en riktigt skön dag i Danmark!

carina sa...

Hejsan!!
Nu blir det bara att kolla runt lite snabbt...har planer på att tillbringa dagen i solen för att grunda inför min greklandsresa på tisdag.
Butiken som du visar bilder på tror jag bestämt att min syster och jag besökte, i december då vi var på göteborgresa.
Sakerna som de hade, föll mig precis i smaken...syrran fick med sig en tung stor ljusstake därifrån...den släpades sedan vidare på tåget till sundsvall tillsammans med ett stort antal andra kassar :)
Bilderna från USA är verkligen lockande...någon gång ska det nog bli av...en resa till New york
Kramar till dig//Carina

Lily of the valley sa...

Tack för titten inne hos mig :D
Underbar affär du hittat, och så fina saker du fick med dig hem! De quiltade tabletterna fastnade jag speciellt för.
Ha de gott
Kram Lily

Jenny sa...

Hej! Visst är det en härlig butik, My Cottage! Var i den i Härryda för många år sedan då jag bodde i Mölnlycke:)

Nu är det ett tag sedan jag hade vägarna förbi butiken på Skeppsbron, får åka dit snart!

Ha en jättebra söndag,
kram Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket ställe, där skulle man ha tjock plånbok! Tror allt jag såg var fint, och det du köpte, vilka härliga färger. Hon på fotot är det du?
Kram till dig
AnnaMaria

Vita drömmar och choklad sa...

Förstår att du hittar mycket i den butiken! Fina romantiska saker du fick med dig hem. Önskar oxå man kunde få bestämma inredningen själv hemma. Det skulle vara så mycket enklare..hihi.
Ha en bra vecka!
Kram Camilla