03 maj 2009

Söndagsutflykt!


Idag var det dags för en liten utflykt! Först åkte jag vägen om
Lilla Butiken i Säve för att lämna tillbaka en löpare jag köpt
som tyvärr inte passade in riktigt i köket. Där hittade jag dessa
söta ”plåtkrukor”. De var kärlek vid första ögonkastet! Det var
inget att tveka på, med hem skulle de. De är i olika storlekar men
det syns ju inte på fotona. Skall nog komma på något vackert att
fylla dem med.
Fick även köpt några pelargoner till bra pris. Det är aldrig fel!



Den egentliga utflykten var till Kärrstegens Gård i Ljungskile.
Träffade Mamma där och så kikade vi lite ihop. Där fanns hur
mycket vackert som helst att se på! Nedan följer små smakprov:
"Blått är flott" stod det på etiketten. Kan inte annat än hålla med!


Denna hammock hade gärna fått bo hos mig!

Rosor kan jag aldrig få för mycket av!

Sött arrangemang!


En så´n här införskaffades! Väckte mitt habegär... =0)

Hade det inte varit för att jag skall på tjänsteresa ett par dagar
under veckan så hade denna bukett fått följa med hem. 110 kr
kostade den bara. Men det hade ju varit synd att bara ha den
stående hemma när jag är bortrest.
Hade jag inte glömt av denna hortensia så hade jag troligtvis
haft den stående hemma nu...

Så´nt här är jag svag för...


Sött inslagna tvålar...
En vit katt på verandan. Eftersom jag älskar katter så
fotograferar jag även så´na när jag råkar på dem! =0)
En vit katt till som inte var fullt lika intresserad...


Vet ni vad? Jag fick jag en försenad födelsedagspresent! Visste
att Mamma skulle gå på kurs i att göra porslinsdockor men jag
visste inte att hon börjat. Tanken var att jag skulle fått denna
fina docka på min födelsedag men hon hann tyvärr inte bli helt
klar. Så idag blev hon min. Så himla söt!
Titta på detaljerna, ansiktet…


Vecken under fötterna...


Ja, hon är så fin så det är inte klokt!! Min Mamma är duktig hon! ;0)
Tack snälla Mamma!
Nej, nu får jag väl ta och gå och lägga mig! Första dagen på nya
arbetet i morgon...
Ha en bra vecka!

4 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vackra krukor du fick tag på. Ock mycket fina blommor hade du idag. Kissarna var för söta, minen på ulltotten var för go.
Ha en bra vecka
Kram till dig
AnnaMaria

Emmas Verden sa...

Hei :)
Så mange flotte bilder her hos deg :)
Heldige deg som fikk en så fin dukke..snille mamma`n din ;)
Ha ei fin uke!!!
Klem Anne***

carina sa...

Men vilka fina saker du visade.
Plåtkrukorna är ett exempel på något som definitivt hade fått följa med mig hem...
Din Mor verkar mycket händig, vilken söt docka.
Hoppas det går bra på nya jobbet.
Kramar/Carina

Kerstin sa...

Hej vännen!

Hoppas det gått bra idag, tänker på dig!

Det, att man inte behöver tänka på trädgården på flera år, och att den sedan ändå finns där när man vill göra ett ryck, är ju det bästa av allt, njut av dagen så länge!!

Kramar! / Kerstin