11 maj 2009

Hoppsan!

Vad lustigt! Satt här och kikade kors och tvärs på
bloggar helt slumpartat. Nåja, kanske inte helt
slumpartat utan bland era favoritbloggar och vidare
från dem så att säga. I vilket fall, när jag är på en
blogg som jag är ganska säker på att jag kikat in på
lite snabbt en gång tidigare för ett tag sen, så inser
jag att den tillhör en arbetskamrat från 1993-1994!!
Jösses, vad lustigt det kändes! Som om man snokade
eller hur jag skall uttrycka det.
Eftersom jag själv vill vara anonym tills vidare (fegis,
jag vet...) så funderade jag på om jag skulle kommentera
eller inte. Oavsett om jag gör det anonymt eller inte så
måste jag ju beskriva vem jag är och det känns ju inte
bra att göra i ett "offentligt" inlägg. Och vad vet jag, hon
kanske inte vill ha den tiden utlagd på bloggen av ett eller
annat skäl. Missförstå mig rätt men "Hej, jag är NN, vi
jobbade ihop, kommer du ihåg mig?!" Njae... Jag får nog
fundera på det där.
En liten rolig sak med det hela är att hon då när det begav
sig lånade mig en hög tidningar typ "Country Homes &
Interiors" och "25 Beautiful Homes". Hon fullständigt älskade
att bläddra i dem och kika på dessa vackra, ibland överdådiga
miljöer. Vet att jag låg i sängen en kväll, bläddrandes och
kände mig som ett frågetecken. Förstod inte alls grejen. Men
det var då det!! =0) Gissa vem som har mängder av just de
tidningarna på lager nu?! Jag säger då det...
Det syntes onekligen på hennes blogg att hon har kvar sitt
stora intresse för heminredning. Och nu förstår jag verkligen
hennes passion när hon pratade om de tidningarna!
Nu har jag alltså på en månad ungefär "sprungit på" två fd
arbetskamrater från samma ställe. Den tidigare var hon med
den läckra kappan jag skrivit om tidigare. Lustigt som sagt.
Har ju inte sett dem sen jag slutade i princip.
Idag har jag haft på mig min nya rosa tunika! Var ju tvungen
att "känna in" den innan resan... =0) Har fått ett par komplimanger
och det är ju alltid kul!
Tack för att ni kikar in och lämnar rara kommentarer!


4 kommentarer:

Kerstin - Syster Grön sa...

Hej kompis!

Ja, ibland kan man undra hur liten världen egentligen är...jag har också sprungit på flera mer eller mindre bekanta här i bloggvärlden, de flesta har jag inte haft någon aning om vare sig deras inredningsintresse eller att de haft en blogg, men kul är det!

Tycker det är fint och omtänksamt av dig att inte ge dig till känna, ifall hon inte vill det, snälla du! Hoppas att du lämnade tillbaka tidningarna... =D

Ha en fin dag i solen!
Kramar Kerstin

Gårdsromantik sa...

Visst är det lustigt var man kan hamna när man surfar omkring - jag träffade också på en gammal kollega i cyberrymden.

Kram Maud

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja rätt som det är så krymper världen, som man säger. Kanske man Bloggar med någon man känner..Där fick du ju något och fundera på, inte lätt.
Kram till dig
AnnaMaria

Fröken Fräken sa...

Jo, världen är så mycket mindre än vad man tror. FUllt med märkliga sammanträffanden! Därför väljer jag också att vara anonym på min blogg så att jag kan skriva fritt om vad jag vill.