26 maj 2009

Fler foton från New York!


Fastän jag varit hemma några dagar känner jag att
jag behöver mer tid på mig för att smälta alla intryck
från resan. Det blev väl lite mycket på en gång kanske?!
Sömnen har helt klart fått sina störningar efter hem-
komsten. När jag la mig i söndags kväll trodde jag att allt
skulle gå bra. Kände mig trött men somnade inte förrän
halv fem på morgonen. Skulle egentligen gå upp vid halv
sex men ställde fram klockan till 7.30. Tur att jag har ett
jobb där det ibland funkar att göra så! I natt var det också
dåligt med sömn men jag sov ett par timmar när jag kom
hem efter att ha hållit på att somna på ett möte hela
eftermiddagen. Fruktansvärt jobbigt när det blir så!
Så kanske var det de sovtimmarna som störde nattsömnen
i natt? Nu åter till resan:
Vi tog en tur med färjan till Staten Island fram och tillbaka. Bara för
att få fota den sköna Damen! Se vad små människorna nedanför
är!

Liten söt inklämd kyrka.


Vi gjorde ett besök vid Ground Zero också. Svårt att
förstå det där… Jag antar att det är grunden på det nya
The Freedom Tower vi ser.

Och den här synen rakt ovanför gjorde ju att det
kändes lite obehagligt inombords!

Little Italy.

Utryckning i China Town. Hoppas ni kan se
utsmyckningarna på brandbilen! (Drakar)

Brooklyn Bridge…

Utsikt från densamma...

Tyvärr kommer jag inte ihåg just nu vad denna fina
park hette…

Ett besök i Rockefellerskrapan blev det också.

Utsikt mot Empire State Building.

Små invånare i Central Park






Vackra motiv i Central Park

Och så några inköp till…

En väska… till…





Smycken i långa rader…


Och en bunt tidningar vad klart!!
Tack alla ni gulliga som tittar in! Jag är glad att ni
finns!

7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken resa! Förstår att det här bara är ett fåtal foto du tagit. Vilken tur att det finns kameror så man kan föreviga såna här minnen. Du har köpt med dig mycket fint hem, så roligt och ha. Det enda jag har från New York har min svärmor köpt. På pir och så något nr, det är en väska i grodskinn. Helt otroligt häftig.
Hoppas du kommer rätt i sovandet snart nu.
Kramis AnnaMaria

Hanna sa...

Så roligt med fler New York bilder.
Hanna

Huset vid ån sa...

Åh, vad man blir "sugen" att åka o få se allt det här...Har en kompis som åker på onsdag, hon ska hälsa på en kompis som bor där,,,Blir väldigt avis! Må så gott! Kram Therese

Jenny sa...

Hej!
Åh vad kul att se mer bilder från the Big Apple!! Vill oxå åka dit! Vad mycket det finns att se. Vilken pudding det sitter där i fönstret på brandbilen i Chinatown;) Coolt med drakarna!

Vilken söt väska, den väcker starkt habegär;)

Hoppas du kommer ikapp dig med sömnen,

Kram Jenny

Huset vid ån sa...

Hej svejs igen..Visst är det gott att äta rabarberpaj...Riktigt svenskt o gott! Kram Therese

Kerstin - Syster Grön sa...

Ååhhhh...är ju nästan inget avundsjuk alltså =)

Du kan få min adress sedan när du bläddrat klart i de där underbara tidningarna! ;)

Må så gott, hoppas sömnen rättar sig till!
KRAM! / Kerstin

Aratorps Lena sa...

Hej! Kul att hitta till dig! Ja, det var trevligt i går... MEN jag blir ju helt knäckt av din resa! Jag bodde ett år som au pair i NY i början på 90-talet och längtar så klart dit igen. Kram