14 maj 2009

En härlig tid...

Vilken underbar kväll det var igår! Jag hade varit och handlat
och kom hem vid halv nio. Det var alldeles lugnt i vår trädgård
och solens sista strålar lös mot vår entré. Precis så som jag vill
att det skall vara! Och så var det när vi flyttade in för drygt 15 år
sen. Men så har grannarna bytts ut en efter en. Jag säger inget mer…

Helt plötsligt fylldes jag av både kraft och inspiration! Jag satte
i gång att plantera pelargoniorna och de andra växterna jag köpte
för en dryg vecka sen. Åh, det var underbart härligt att vara ute i
lugnet!

Gick en fototur också vad klart! Högt på min favoritlista finns
Löjtnantshjärtat. Så vackert! Såg så himla fina konstgjorda så´na
i Danmark härom året. Ångrar så att jag inte köpte dem! Tyckte
att de var för dyra men de hade varitså fina att ha i en vas. Det
syntes knappt att de inte var äkta!

Den rosa förgät-mig-ej:en från Kärrstegens Gård är nu planterad.
Så söt!


Och äppleträdet blommar så underbart vackert!


Sen har vi ju de här roliga små kompisarna som varje år får sina
huvuden avslitna av passerande ungar. Gissa om jag har svurit
genom åren?! Denna strävsamma kamrat skall nog klara sig för
han står inte med det andra gänget ute vid gatan. =0)


Måste ju bara visa de vackra marguriterna som var en del av
presenten från jobbet! Så fina små ansikten!

På väg till jobbet igår fick jag plötsligt se att syrenerna blommade!
Hur har jag kunnat missa det!? Har ju gått samma väg ett par gånger
tidigare! Deltagit men ej förstått?! ;0)
Hoppas att ni inte tröttnar på mig och mina blomsterfoton!! Skall
försöka att variera mig bättre framöver!

Nu blir det av förklarliga skäl bloggpaus ett antal dagar. Ni får
klara er utan mig! ;0) Hoppas att ni får härliga vårdagar här hemma!

12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vackra foton. Och att det fanns rosa förgätmigej, så söta.
Nu önskar jag dig Trevlig resa
Ha det nu så gott och njut av kanske världens häftigaste stad.
Kram till dig
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej hej jag igen. Jag tror vi bloggade samtidigt hihi. Kakorna kommer från en affär i Karlstad som heter Nilssons ost. Dom är engelska så dom borde finnas där dom har goda ostar och delikatesser.
Kramis AnnaMaria

hemtrevnad marie sa...

Hejsan & tack för din kommentar hos mig!
Vilken mysig blogg du har..hit tittar jag gärna in igen!:)
Föstod att du skulle ut och resa ...en härlig tur önskar jag dig!
kram

STENLYCKA sa...

Underbara bilder. Naturen är som bäst nu och särskilt på kvällarna det blir så vackert ljus.
Ha en bra fortsättning på dagen och må så gott!
KRAM

Kristall & Pynt sa...

Jätte vackra blommor.
Ha det gott

Stjärnor & Champagne sa...

Hoppas att du får härliga bloggfria dagar. Vilka härliga blombilder. Leilas ja...Den är för tunn, fina bilder men för det priset, hmhm....

Kram Anne

Jenny sa...

Hej goa du!
Du måste fortsätta visa blombilder, du fotar ju så bra!!! Löjtnantshjärta är så fint, jag gillar oxå såna gammaldags blommor.

Hoppas ni får en jättetrevlig resa!!

Stor kram Jenny

Åsa sa...

Sååå vackra bilder !!
Kvällskram från mig.
Åsa
Nu skall jag kika ett tag till på din fina blogg.

Glitter och Marsipan sa...

Vad roligt att se vad du har i din trädgård.
Visst är det underbart när syrenerna blommar,här är dom på gång.
Hoppas att du får en härlig helg
kram Anette

Vitt o Vältummat sa...

Löjtnantshjärtan hade jag i min förra trädgård. Dom var så fina. Ångrar att jag inte tog med dem eftersom dom nya i huset inte bryr sig om trädgården ett dugg! Synd
Kram/Åsa

Hannahs Bod sa...

Tjohej!! Vackra bilder du visar. Så långt i blomningen har det inte gått här hos oss, vi får nog vänta på syrenerna ett litet tag till.
Må gott Hannah

Hemma hos lilla mig sa...

Åhh, vad många vackra bilder. Läser att du har varit på mitt favoritställe Kärrstegen:-)
Ha, en underbar resa.
Kram