24 maj 2009

New York, en första rapport efter hemkomsten...


Hej på er!
Vill börja med att tacka er som tittat in och lämnat kommentarer
under vår resa! Gulligt av er att hålla mig under uppsikt! ;0)
Jag vet inte riktigt var jag skall börja rapportera från resan till
New York. Det började på Landvetter med att killen i paret vi
hade sällskap med inte hade någon plats på planet mellan
Amsterdam och N.Y! Vilken härlig känsla… Eller kanske inte. Vi
blev ombedda att uppsöka första bästa servicedisk på Schipol i
Amsterdam. Tror ni att de kunde hjälpa till?! Svar nej! Vi blev
hänvisade till gaten. Så där stod vi ivrigt och väntade. Till saken
hör att jag och min man inte fått platser intill varandra och det är
ju inte heller så himla kul när man skall flyga så långt! Men det
viktigaste var ju att vi kom iväg alla fyra i samma plan! Det löste
sig till slut men det blev en tids väntande i gaten tills ett antal
människor hade checkat in. De hade helt enkelt överbokat planet.
Spännande värre! Väl på planet, med min man i sätet bredvid,
somnade jag och märkte inte ens att vi lyfte. Kan ju till mitt försvar
berätta att jag inte sovit mer än ett par timmar natten innan vi reste.
Väl framme kändes det som man åkte taxi till hotellet med våra liv
som insats! Jösses, vad han körde! Och även de andra trafikanterna.
De stod verkligen på gaspedalen och marginalerna vid filbyte var
inte de bästa. Men fram till vårt hotell (se ovan) kom vi, hela och
hållna.
Rummet var helt ok och vi hade utsikt längs 8th Avenue.
Här är några foton från de första dagarna då vädret var lite väl
grått, förutom dagen då vi anlände.
Vi bodde i närheten av Times Square.

Lite godsaker att sukta efter…





Kring Rockefeller Center.

Rockefellerskrapan själv i egen hög person.

Bloomingdales...

Fifth Avenue


Trump Tower på Fifth Avenue.



Fint skall det vara… ;0)


Restaurang i Bryant Park.



Chrystler Building försvinner i diset.
Samma hus speglar sig i huset mitt emot.

Queensboro Bridge från Manhattan till Roosevelt Island. Det
går även en linbana alldeles bortanför bron. Se den mörkare
"krysstolpen" till vänster om brofästet mot vattnet till.


Blomsterbutik, måste ju ta närbild på pionerna och syrenerna de hade…

Hortensior utanför butik på samma gata.



Vid FN-högkvarteret.

Ros i en liten, liten park.Fint hus.

Visar er några av mina inköp i detta inlägg. Fler kommer
längre fram.
Väskfynd på Century 21 vid Ground Zero.

Där hittade jag även dessa vackra halsband.

Och dessa två klockor.


En bok blev det på M&J Trimming. Vilken affär! Sybehör
i oerhörda mängder! Jag var helt stum…
Lite väldoft på Crabtree & Evelyn till överkomliga priser.

Nej, nu får det väl räcka med foton för denna gången. Vill inte trötta ut er helt.
Men mer kommer längre fram!
Ha en skön vecka!

11 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken resa ni gjort, mycket minnen du fått nu. Och så många fina foto. Och allt du köpt, wow så superfint allt. Tack för att du delar med dig, så kul och se.
Kramis AnnaMaria

carina sa...

O du milde vad maffiga bilder du visar från detta fantasiland...det känns verkligen overkligt ibland...på mer än ett sätt.
Jag hoppas verkligen att jag någon gång också kommer iväg för att få se allt spännande.
Kul om du kommer med fler bilder senare.
Kramar//Carina

Hemma hos lilla mig sa...

Oj, vad många fina bilder du visar. Vilken underbar resa du verkar ha haft. Åhh, vilka läckra klockor du har köpt. De skulle jag inte säga nej till. Bara älskar att ha en massa klockor..
Inte tröttnar man på dina fina bilder.
Kram

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Tack för titten inne hos mig...vad glad jag blev. Vilken fin o mysig blogg du har! Och vilken fantastisk resa du gjort...Du bjuder på jättehärliga bilder! Du är varmt välkommen tillbaka till mig! Kram Therese

Hem och Lycka sa...

Åå älskar NYC och vill dit igen när jag ser dina härliga bilder..

kram Mia

Jenny sa...

Hej på dej!
Åh vilka härliga bilder, man blir ju inte sugen på att åka till NY nu..näedå;)

Gillar väskan du köpte, är tokig i handväskor*fniss*

Ha en skön kväll,
Kram Jenny

Vita-hjärtan sa...

Ja, det ska bli fantastiskt med sommarlov, riktigt lyxigt faktiskt! Vad mycket bilder du visar från NY, häftigt många av platserna var jag också på. =)

Kram Evelina

Hanna sa...

Så mycket fina New York bilder. Underbara blommor och goda kakor.
Hanna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Tack för dina rara ord hos mig!
Vilken härlig resa du gjort, och fina bilder bjuder du på!
Må så gott!
kram vännen!
nina

Stjärnor & Champagne sa...

Godkväll...Ny är min älsklingsstad i hela världen. Vi var där i oktober. Vi sitter och ventilerar med huset nu. Vi är så sugna på det men kommer nog sticka iväg i pris. Dynorna är helt ok...Dom håller ändå bara en säsong ungefär. Kolla gärna in och tävla hos mig.
Kramis Anne

Kerstin - Syster Grön sa...

Hej på dig, och tack för berömmet!

Så härligt ni verkar ha haft det, man blir ju inget avundsjuk alls =) Ont inte tror jag att jag tröttnar på bilder heller, sååå roligt att se för en annen som knappt kommer utanför 50-skyltarna =)

Må så gott, kramar!
/ Kerstin