18 april 2009

Veckan som gått...

Den här veckan har verkligen gått i ett! Men det har varit roliga
saker jag varit iväg på.
I tisdags var det sykväll. Där fick jag en liten överraskning, en
present av en av mina syvänner. Vi var ju iväg på Symässan ihop
för ett tag sen. Där hittade jag en stuv av samma tyg som jag har i
mina julgardiner till köket. De har ett antal år på nacken så jag blev
lite förvånad över att hitta tyget men jag är väldigt förtjust i dem.
Men efter lite funderande släppte jag stuven till min väninna som
också var intresserad. Och för att komma till saken =0) så låg det
ett par grytlappar i paketet jag fick. De var sydda i stuvtyget!
Jättesöta och de är så käcka för man kan liksom stoppa in fingrarna
i hjärtat så fungerar de lite som en grillvante.

Även vid det tidigare nämnda onsdagsfikat på sta´n fick jag en
present. Jag blir så bortskämd! Man kanske skulle fylla jämnt
oftare?! ;0) Paketet innehöll denna söta hjärtformade ljuslykta
att hänga på lämpligt ställe. I mitt fall i köksfönstret!

På torsdagskvällen åkte vi till Kiel för att fira min svärmor
som fyllde jämnt. Det var svågrar och svägerskor till höger
och vänster. =0) Så här såg Göteborg ut när vi la ut…

Vi hade en trevlig resa och jag köpte lite smått och gott.
Bland annat denna gulliga metallskylt.

Och detta söta armband.

Och givetvis min tyska favorittidning. Finns ju i Sverige
också men hit har inte majnumret kommit än. =0)

Bilden överst i inlägget är från en uppsättning utanför
en blomsterbutik. Så vacker! Blir helt sjuk när jag är
inne i den butiken. Där finns helt underbart vackra rosor
och de kostar inte mycket jämfört med här hemma. Tyvärr
är det ju svårt att transportera hem dem så det får räcka
med att titta på dem på plats…

Väl hemma från resan idag på morgonen dröjde det inte
länge förrän en av svägerskorna ringer och frågar om jag
vill följa med till Ullared om en halvtimme!! Hon och
döttrarna har fått ett ryck att åka dit när de ändå är på g.
Jag hängde på fast jag inte borde… Köpte bl.a ljusa lamp-
skärmar med rosor på och gardinlängder, även de ljusa med
rosor. Dem får jag visa vid ett annat tillfälle. Måste bara
berätta för er där ute med vita hem att det fanns vita/creme
skärmar med vackra texter på i svart eller beige… Lite sugen
blev jag men jag är ju mer inne på det rosiga… ;0)
På tal om rosigt så måste jag ju ringa till butiken i Säve och
fråga om hon fått hem Nääsgränsgårdens rosiga serie som
skulle komma nu i veckan som gått...
Ha en fortsatt skön helg!
Önskar

4 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fina gåvor, man blir så glad. Fylla år är inte dumt. Så söt änglaskylt du köpte i Kiel också. Rosor tycker jag är så fint nu, ska till Rusta, de har sittdynor med rosor. Och Tradera, jättelätt, du söker på tex shabby chic eller pressglas osv. Då ser du bara sånt du är intresserad av.
Kram till dig
AnnaMaria

Huset på landet sa...

Så mycket firande hos er på sistone! Å grattis i efterskott till dig!
Så roligt med resa till Kiel också, där var våren säkert ännu längre hunnen!
Ha en riktigt skön vecka!
Nicole

Jenny sa...

Hej! Vad fina saker du fick i present!
Låter mysigt med Kielresa, dit hade jag oxå gärna velat åka, har faktiskt aldrig varit där:)

Ha en jättebra vecka,

Kram Jenny

Kerstin sa...

Oh, tackarför det!Ska bära de orden i mitt hjärta ikväll när jag tittar på valrossen på tv.

Vilken underbar emaljskylt du visar, VILL HA!!! =)

Kramar!