27 april 2009

Trädgårdstur...

I kväll tog jag en tur i vår trädgård. Det tog ju inte långa stunden
i och för sig. ;0) När jag kom hem efter jobbet idag såg jag nämligen
att vårt lilla körsbärsträd höll på att slå ut! Det var jag ju bara
tvungen att fotografera. Allt omkring mig bara försvann där jag
gick med kameran. Ev. grannar som sett mig kan nog ha funderat
lite... =0)


Sen var det plommonträdet Victorias tur att bli förevigat. Dess
knoppar var inte lika långt komna.

Äppleträden visar bara grönt kring sina knoppar. Däremot hittade
jag nästan överblommade primulor under dem. Om ni tycker att
den har konstiga blad så ser ni rätt... kirskål... ;0)

Och så hittade jag denna nya bekantskap i gräsmattan. Bra eller
dåligt?!

Vinbär blir det några stycken i år om det vill sig väl.

Min söta ovanliga (tror jag) narciss hade öppnat sitt söta ansikte.

Knoppen hade en härlig grönaktig färg.


Bergenian stod i full blom. Jag har den som är starkare i färgen.
Tror att jag även haft den blekare rosa tidigare. Får nog tigga en
hos Mamma kanske?

Denna lungörten är verkligen blå! Har även den som är både
blå och rosa. Söta!

Den lila pensén storlog mot mig. Charmig värre! Blir glad bara
av att titta på fotot av den!

Bellis, en klar favorit!


Även denna blekare variant är så söt så!
Det var en underbar stund med kameran jag hade. Jag gillar
verkligen att fotografera blommor! Avkoppling till max!

Det har varit mulet större delen av dagen här i sta´n men ändå
varmt. Nu på kvällen kom en skur och världens åskknall! Men
det kanske rensar luften för oss lite?!
Tack snälla ni som gett mig glada tillrop i kommentarerna till det
tidigare inlägget!!

7 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

Tusen tack för den gulliga LYCKÖNSKNINGEN !
Det ska bli såååå roligt.

Kramizzz ♥
Nilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så många fina växter. Lungörten hade en ljuvlig blå färg.En par dar till så slår Körsbärsträdet ut här. Idag kom min bok..Ska bli kul och kolla i den.
Kram till dig
AnnaMaria

Gårdsromantik sa...

Så vackra väster du har - snart börjar det blomma hos oss också!

Kram Maud

Jenny sa...

Hej!
Jättefina bilder du visar!! Vad duktig du är på att fotografera, jag är impad:)

Ser att du visar kirskål..På påskafton var jag på en fest där de hade testat o lägga i det i en sallad, blev faktiskt riktigt gott*fniss* kanske nått du ska prova??

Ha en fortsatt bra vecka,
Kramis Jenny

carina sa...

Du fotar verkligen fina blombilder.
Man blir så glad av att titta på dem...fortsätt med det.
Kramar//Carina

Kerstin sa...

Hej snälla Du!

...mycket tack vare fina, snälla och uppmuntrande kommentarer från människor som du.

TACK!

Kramar / Kerstin

StrandviksVillan sa...

Hej och tack för påhälsningen! Javisst ska det vara lite färger! Jag är absolut ingen helvit-inredare, även om mer och mer blir vitt hos mig.
Lyckliga dig som har en trädgård med så mycket fint!
Ha en trevlig valborgsvecka!