06 april 2009

Som det blev...

Foto: wohnen-und-garten.de

Den här kvällen blev inte alls som jag tänkt mig... Fick
en dundrande huvudvärk strax innan det var dags att
gå hem från jobbet. Tog en tablett och den lättade något.
På hemvägen svängde jag in till Kapp Ahl som jag fått ett
rea-extra-rabatt-sms från. Hittade inga kläder där men
väl en fd arbetskamrat från början av 90-talet! Vi gick
liksom mot varandra och jag tittade på henne för hon hade
en kort kappa i en underbar lila färg på sig. Samtidigt som
jag precis passerar så noterar jag att det var något bekant
över personen. Sekunden senare kommer jag på vem det
nog var och vänder mig om. Då har hon gjort detsamma!
Lustigt.
Vi fick oss en trevlig pratstund då vi uppdaterade oss lite
om varandra. Mailadresser byttes och vi får väl se om det
blir mer än så... Kul var det iallafall för jag har tänkt på
henne då och då genom åren. Vi umgicks mycket under de
1,5 år vi arbetade ihop.
Väl hemma hade huvudvärken kommit tillbaka och jag var
så trött så trött. (För er som läste mitt gnäll om dålig sömn
för några veckor sen kan jag berätta att jag inte sovit ordent-
ligt en enda natt än...) Min man föreslog att vi skulle sova en
halvtimme innan maten och jag som älskar att sova middag
hakade på direkt. Vaknade två timmar senare... Fortfarande
med huvudvärk. Så allt jag suttit på jobbet idag och planerat
att jag skulle göra har liksom gått i stöpet. Snopet!
I morgon kväll skall jag gå på en silversmideskväll jag fick i
födelsedagspresent. Passande nog är det ingen sömnad i
morgon kväll så det passar ju bra! Skall bli spännade att se
vad jag kan få göra med tanke på att kursen bara är en kväll.


Har inte orkat ordna med foton och så´nt i kväll så det får bli
en bild från en av mina favorittidningar, den tyska Wohnen &
Garten. Söta påskägg!

Nu skall jag snart ta en tablett till för den envetna huvudvärken
och sen bädda ner mig på nytt. Skall ju orka med hela morgon-
dagen! =0)

Ha det gott!



2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej! Usch inte kul med huvudvärk!
Hoppas den släpper..

Er mörka fondvägg är säkert jättefin, våran var det inte, hihi:)

kram Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter som Migrän! Det har jag och det kunde man lätt klara sig utan. Drick mkt vatten. Hoppas du är bättre nu, kul med gamla kompis-träffen.
Ha en bra vecka
Kram till dig
AnnaMaria