30 april 2009

Skorna är mina!!


Idag efter jobbet åkte jag för att hämta en spikmatta
jag beställt. Lämpligt nog var det åt samma håll som
ICA-butik 2. ;0) Promenerade in till skohyllan full av
längtan att få prova de där skorna från igår i storleken
större än vad jag brukar ha. Jag, desperat?! Nej, inte
alls! ;0) Min besvikelse visste nästan inga gränser
när inte den storleken heller fanns kvar! Morr! Kikade
lite på de andra skorna som fanns och tillbaka igen. Jag
skulle bara hitta de där paret som fanns igår när jag
ringde! Men icke... Snyft! Lämpligt nog kom ett biträde
gående mitt framför mig ögonblicket senare och jag
dristade mig till att fråga om det fanns fler skor än de
som fanns framme. Hon fick min storlek och så gick
hon och tittade efter. Tillbaka kom hon med två par
i händerna!! "Nu hade du tur, vi brukar nästan aldrig ha
några skor ute på lagret." Dessa var ju dessutom i min
egentliga storlek! Och de passade! Hurra!!! Vad glad
jag blev! Tänk att just jag kunde ha så´n tur för en gångs
skull. =0)

Idag kom min chef med en zinkhink med bl.a ett upp-
stammat oxbär, marguriter och vita stenar i. Jag slutar
på hans firma idag men vi kommer att ha ett samarbete
även på min nya arbetsplats. Han ville ge mig denna som
tack för tiden på företaget. Jag slutar ju trots allt på XX
som han sa. Lite vemodigt är det ju alltid. Men tyngst är
det för att jag i mina hemliga drömmar hade framtids-
planen klar för mig och nu får jag backa och börja om på
sitt sätt. Ändra tidplanen för drömmarna... Men min tid
kommer nog så småning om.

Satt ute på altanen nu på kvällskvisten men det hade börjat
blåsa lite så jag blev knottrig på armarna. Inget trevligt så
jag hamnade här framför datorn istället...

Är det förresten någon som har erfarenheter av spikmatta?
Vet inte ens om jag skall våga lägga mig på min... Återkommer
med en rapport när det har skett. =0)

Hoppas att ni haft en skön Valborgsmässoafton och får en
härlig Första Maj!




9 kommentarer:

vita zara sa...

Hej
Tack för kommentaren.
Vad roligt för dig att du fick tag i skorna, jag vet hur det är när man hittar något och sen är ens storlek slut.
Man får gratulera till de söta skorna.
Jag såg att du har en liten madonna, jag har själv en liknade gammal i porslin.
En madonna är just Jesu moder Maria.
Madonnan är alltid Maria oavsett om hon bär på Jesubarnet eller ej.
Den är jättesöt och vilket fint minne för dig.
Du vad duktig du är på att fota blommor, violen är såååååååå jätteförtjusande.
Ha en jättebra helg.
Sköt om dej.
Kram Zara.

vita zara sa...

En rättelse, jag menar ju pensen inte violen, Jag skrev fel.
Bellisarna är också förtjusande.
Kram Zara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skam den som ger sig..nu har du dina skor. Dom är jättefina. Har aldrig provat spikmatta, men har hört att det är bra.
Kram till dig
Annamaria

Fröken Tindra sa...

Tack för lektionen om madonnan! Jag måste ha haft hjärnsläpp när jag skrev det där...

Jenny sa...

Hej Vännen!
Jättefina skor, vilken tur att du hittade din storlek:)

Har aldrig testat spikmatta men syrran har en och jag tror hon är nöjd! Min kompis Kristina har en, kolla hennes blog Iblog, länk finns hos mig, hon har ett inlägg om just en spikmatta:)

Ha en superbra helg,
Kram Jenny

carina sa...

Roligt att du fick tag på skorna....precis sådana jag skulle önska packa med mig till Grekland om 5 veckor.
Det får nog bli en tur till ICA maxi och spana.
Har aldrig prövat spikmatta men hört att det ska vara bra...tex som avslappning innan man ska gå och lägga sig...
Kramar/Carina

alegni sa...

hej på dig o tack för besöket inne hos mig!
fina sommarskor, o vilken tur du hade, det där brukar minsann aldrig lyckas för mig!

vi har en spikmatta o skulle nog inte vilja vara utan den längre. efter fem minuter på den, sticker den inte längre, utan då känner du bara hur blodcirkulationen kommer igång o det blir härligt varmt i kroppen. sömnig blir jag också... ofta somnar jag, ifall jag inte ser på tv samtidigt.

kram
ingela

Kerstin sa...

Hej kompis!

Tack för kommentaren och berömmet, hoppas någon vill handla oxå! =)

Jag har bara hört positivt om spikmattor och har god lust att köpa en till min ständigt ont-i-ryggen-klagande make...får väl se, han är rätt skeptiskt till nyheter...

Ha en hääärlig lördag!
Kramar Kerstin

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Vilka söta skor
Kram Lotta