05 april 2009

Påsktuppen är framme!

Idag skulle påsksakerna fram trodde jag… Ibland blir jag så trött på
mig själv! Tog mig in på snedtaket (kattvinden kallas det visst också)
för att hämta lådan med påsksaker. Såg den när jag var där inne i
julas för att hämta julsakerna. Men såg jag lådan nu?? Svar:
”Nej! ” Smarta jag flyttade väl den ännu längre in i julas och nu
fanns den inte ens i sikte. Och med den ömma rygg jag har just nu
och i den positionen så blev det inte mycket till letande utöver det
jag kunde se med blotta ögat så att säga. Morr!
Hittade dock min tjusiga tupp som synes! Han är prålig men det
skall väl en tupp vara?? ;0) Även denna lilla familj på samma tema
hittade jag som väl var. De gick bara inte att motstå när jag såg dem
i butiken!

En tupp som däremot saknas och som jag har jätteångest över just

nu är mormors… Fick den av henne efter förra påsken för hon

trodde nog inte att hon skulle vara kvar bland oss denna påsken.

Och jag, min dummer, har alltså förlagt den! Även den har jag

sett för inte så himla längesen men nu har jag inte en aning om

var han är! Han hade ju första tjing på att stå på mormors bord

igen vad klart. Jag får stora skälvan över att hon skall fråga efter

honom. Jag fattar inte att det skall vara så svårt att hålla ordning

på sina saker! Ja, jag har för många och varje sak har inte en egen

plats utan det blir på improvisation många gånger och då går det

som det går... Usch, vad trött jag blir på mig själv! Tur att några

av sakerna står i vårt skåp med porslin och annat. Som dessa

påskharar från Goebel. De står i vitrinskåpet året om.

Denna är favoriten.
Och dessa söta favoritäggen ligger i en av lådorna i nämnda skåp. Sen har jag ju denna lilla burk med den galna kycklingen på. Den

stämmer väl inte med min stil här hemma precis men jag kunde

inte låta bli den då jag såg den för några år sen.

Har fortsatt sy idag. Lagat sambons jeans. Verkligen jättekul…
Eller kanske inte, men å andra sidan har han både tvättat min
bil och bytt till sommardäck så jag skall inte klaga allt för
mycket. ;0) Jag fick sytt klart en BH och det är inte fy skam!
Ha en bra vecka fram till Påsk!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej! Tack för dina fina kommentarer hos mig!
Jag lägger till dig på min blogglista, det hade jag missat:)
Men du vilka fina och annorlunda påsksaker du visar!! Tuppen överst var ju jättevacker och den där galna kycklingen var ju såå charmig, hihi!
Vad bra du är på att sy, göra en BH bara sådär..:)

Du frågade om mina fröpåsar, jag köpte dem på cosas.se men jag har inte sett dem där i år..

Ha en bra kommande vecka och hoppas du hittar mormors tupp!
Kram Jenny

Gårdsromantik sa...

Skojjar du - har du sytt den är snygga BH:n?

Kika gärna in till mig - jag har en tävling på gång.

Kram Maud