29 april 2009

Min enda madonna...


Tackade för några dagar sen nej till att delta i en tävling om en
madonna hos Kerstin med bloggen Ljuvliga liv. Hon var så rar
och frågade mig om jag ville delta eftersom jag lagt en kommentar
till hennes tävlingsinlägg. Jag tackade nej med motiveringen att
lämna plats åt de som är mer intresserade av madonnor än jag.
Det kändes lite dumt på något sätt att svara så och jag funderade
på hur jag skulle uttrycka mig rätt. Därför blev jag väldigt glad
när Kerstin svarade att hon tyckte att det var väldigt omtänksamt
gjort. Det tackar jag för!
Jag har en enda madonna. Den fick jag av min Mormor när hon
flyttade in på hemmet. Så länge jag kan minnas har den stått på
deras piano och vakat över mitt svartvita bebisfoto. Därför är hon
väldigt speciell för mig och jag är mycket rädd om henne. Hon står
i säkert förvar bakom glasdörren i vitrinskåpet.

Var på ett ICA Maxi idag på lunchen och såg ett par så vansinnigt
söta blommiga tygskor. Fanns de i min storlek? Svar: Nej! Skam
också! Ringde nu i kväll till ett annat ICA Maxi. Givetvis var min
storlek slut även där. Knepigt tycker jag eftersom de hade så pass
många par i storleken mindre. På sista stället hade de däremot
storleken över min vanliga, vilket inte heller fanns på första ICA-
butiken. Så nu går jag här i valet och kvalet om jag skall ta mig den
lååånga omvägen till butik nummer två i morgon efter jobbet.
Kanske kan den större storleken passa?! Kvinnan som svarade när
jag ringde sa att hon ofta får gå upp en storlek när hon köper deras
egna skor. Det gav ju lite hopp! Vill ha dem!! =0)
I morgon jobbar jag sista (officiella?) dagen på mitt nuvarande
arbete. På måndag är det nytt företag på annan adress som gäller.
Hoppas bara att det blir bra! Det har gått så himla fort det här
jobbytet, som jag själv inte initierat, så att säga. Men, men, det är
kanske då det blir bäst?

Ha nu en riktigt skön Valborg och Första Maj!

1 kommentar:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den är fin din Madonna. Jag är ju då väldigt fötjust i dessa donnor. Min första kom som en trädgårdsmadonna, hon vakade över växterna hihi..ja inte för att det växte mer.
Jag tycker det var bra gjort att du avsa dig, alla kan ju inte tycka lika. Hoppas du får tag i skor nu.
Ha en skön Valborg
Kram till dig
AnnaMaria