15 april 2009

Kväll på sta´n! =0)

Foto: baldershage.se

Idag skulle jag vilja göra ett låååångt inlägg med flera
foton för jag har mycket att berätta! =0) Men jag har
tyvärr knappt varit hemma och då blir det inga foton...
Får ta igen det till helgen.
Idag har jag träffat en gammal go´ väninna och tagit
svängen in på Balders Hage. Det var faktiskt, tro det
eller ej, första gången jag var där! Hur har jag kunnat
missa denna mysiga butik? Utan min väninna hade jag
fortfarande varit totalt ovetande. Illa! Efteråt blev det
en fika på Brogyllen. Ägg- och tomatmacka och sen en
maräng/citronpaj. Så himla gott! Och så roligt att sitta
och prata!



8 kommentarer:

Pockethexan sa...

Hej Peter Olofsson heter jag som skriver dessa rader på din fina och trevliga blogg. Det jag nu gör är kanske inte helt okej i bloggvärlden, men ibland så måste man få göra små "fulingar".
Ja, vad gör jag för "fuling" då, ja bli inte orolig, det är inga konstigheter, jag håller på att "ragga" folk till mi "Lilla Frus" blogg" Men "Herregud" männsika! kanske du då tänker kan hon inte göra det själv? Nej, faktiskt inte det är där problematiken ligger, hon är ryggskadad efter en svårare förlossning, 3:e barnet; sedan 15 år tillbaka så är hon till största delen sängliggandes. (ja, nu går det ingen nöd på henne, hon är ju gift med mig, en alldeles förtjusande liten man som pysslar om henne i princip dygnet runt).
Ja, problematiken är ju att hon har lite svårt pga av smärta och medicinering att vara och arbeta med datorn lite längre tid, så nu spar jag in en massa jobb till henne genom att kommentera inne hos dig. Självklart så sköter hon kontakten helt själv med dig om ni "tivs" tillsammans och du gillar litteratur, det är i princip det enda hon kan göra är att läsa och sitta/ligga vid datorn. Idag har jag gästinläggat hos henne, men det brukar jag inte göra, hänt någon gång bara. Men nu tänkte jag överraska henne med att nästa gång hon öppnar sin blogg så "kryllar" det av glada tjejer som vill boktipsa eller bara skriva om livet, smärta och elände i största allmänhet(ler). Nej, så illa är det inte, Hexan tycker om att se till det "friska" hos människan! Dagens inlägg handlade om fornnordisk mytolgi och det passar henne perfekt, hon är en riktig "vikingahuldra"!
Ja, stollen som skriver dessa rader heter Peter Olofsson och bloggr normalt på www.oumberligating.blogspot.com
PS: Det blir lite av massutskick denna kommentar så det kan hända att du "drabbats" av familjen Olofsson förut och gillade du inte oss då, så kanske du inte gör det nu heller så strunta bara i att kommentarssvara, fast då går du miste om mycket för trevligare människor får man leta efter, ja, ialla fall när det gäller min Fru, jag är väl som män är mest "grymtande" och "hungriga"!
Nej, som sagt nu ska jag inte stjäla mer utrymme i ditt kommentarsfält, läser alla bloggar som jag skriver detta i, säger det igen fin och trevlig blogg!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

(Det var ett långt inlägg..) Låter som en perfekt dag, shopping och fika. Och sitta och prata med en väninna, kunde inte bli bättre, mysigt.
Ha en fin torsdag
Kram till dig
AnnaMaria

Lantligt i stan sa...

Ser ut att vara mycket fint där på hyllorna! Fikat lät mums! Mysigt att träffa väninnor på stan med fika och prat på tu man hand!
Ha en trevlig kväll!
Kram Anki

carina sa...

Balders Hage....min favoritaffär.
Tyvärr har jag minst 80 mil dit så det blir inte så ofta som jag besöker den...men ändå.
Jag var ner i December och hittade mycket smått och gott.
Visst är det kul att ta en tur med goa vänner och gärna en fika.
Kramar Carina

Jeanettes hus sa...

Tack snälla rara för besöket och kommentaren på min sida.
Värmer!

Önskar Dig en jätte skön helg!

Kramisar Jeanette

Jenny sa...

Hej!
Visst finns det mycket fint på Balders Hage!
Du måste besöka deras butik i Alingsås, den är nog ännu bättre än den i GBG om du frågar mig!!

Ha en jättemysig helg,

kramis Jenny

Kerstin sa...

Tack, finaste. Dina ord betyder mycket för mig en dag som denna när mitt ansikte pryder den lokala blaskan på var mans frukostbord och chefen hotar med uppsägning och evig deportering.

Kramar Kerstin

Glitter och Marsipan sa...

Hej,låter som du haft en mysig dag.
En fika med väninna är ju alltid trevligt.
Balders hage har jag aldrig varit på.
Ha en fortsatt fin helg
kram kram Anette