08 april 2009

Jag har provat silversmide!


Igår var jag på en silversmideskväll jag fått i
40-årspresent. Den skulle vara 2-2,5 timme
lång och jag fick en pärm att välja ur för att bestämma
vad jag ville göra. Valet föll på att göra en bred ring.
Så det sågades, stansades, böjdes, lödades, filades och
slipades för det vilda! Och tänk: Jag fick med mig en
ring hem! En himla rolig födelsedagspresent, både
aktivitet och så fick jag något med mig hem. Dessutom
hade jag sällskap av givaren av presenten och det var
ju också väldigt kul. Stansade datumet för min födelsedag
inuti som ett litet extra minne. Och så fick jag sätta i en
silverstämpel och en Göteborgsstämpel. Bara det kändes
lite extra! Ordet jag valde utanpå kändes ganska självklart
när jag väl kom på det. =0)

Ja, det var en trevlig kväll som avslutades med en fika och
mycket prat på ett lokalt fik!
Och kan ni tänka, jag sov hela natten i genom utan problem!! Lycka!
Idag har jag varit och fått lite mer kött på benen om mitt ev. nya
jobb. Bytet sker troligtvis redan inom en månad. Här går det undan! ;0)
Lika bra det kanske, att jag inte tänker för mycket?! Och vad är
alternativet??

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej! Vad kul att du vill vara med i min tävling! Men vad fin ringen är som du gjorde!! Vilken underbar present att gå på silversmidekurs!
Vet du jag tror det kommer gå jättebra för dig på ditt ev nya jobb:)

Ha en fin påskhelg!

kramis Jenny

Glitter och Marsipan sa...

men vad jag blir avundsjuk på dej,det låter jätteroligt.Och vad snygg ringen blev.
Hoppas att du får en härlig påskhelg
kram kram Anette