24 april 2009

Fredag igen!


Då var det fredag igen. Härligt!

I morgon kommer våra vänner vi skall åka till
New York med. Vi skall grilla och planera lite
inför resan. Skall bli kul!

Var iväg till Rusta idag för att spana lite. Kom
hem med nya stolar till altanen. Alltid något! ;0)
Det fanns ju annat sött som rosiga sittdynor och
annat. Men jag får vara nöjd med de olika rosiga
dynor jag har... Eller?! Hmm... Det fanns ju väldigt
fina blekrosiga stolsdynor till trädgårdsstolarna.
Och jag fick rabattlappar när jag betalade för att
jag handlade för så mycket. Hmm... De där dynorna
var ju lite finare än de rosiga jag köpte där ihop med
en parasoll förra året. Varför kollade jag inte vad de
kostade???! Jo, för att jag inte skulle ha några.
Hmm... Igen... ;0)
Såg ett tips om en fin quiltad pläd på ÖB på en annan
blogg. Måste kolla upp den. Så är det bara.

Om en vecka är det nytt jobb som gäller. Nu är
det mesta klart rörande den förflyttningen och
det är bara att acceptera läget. Ner i lön fick jag
gå också... Om än "bara" några hundralappar första
halvåret men ändå. Ja, ja, bättre än att bli av med
jobbet försöker jag att resonera. Skall bara samla
kraft till denna förändring. Jag som tyckt att jag
varit så himla duktig som efter ett par månaders
funderande bad min chef om de där lediga onsdagarna
då och då. Det hann ju knappt börja innan det tog slut!
Men jag hann ju få känna på det goda livet... ;0) Ett
steg fram och två tillbaka. Får väl försöka att få pysslat
ändå emellanåt.
Ha en riktigt skön vårhelg!!


3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej!
Åh vad spännande med en New York resa!!

Tror det kommer gå jättebra för dig på nya jobbet!

Kramis Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vet hur det känns med jobbändringar. Vi har såna på G också, jag jobbar ju inom LIV (Landstinget i Värmland) Men men.. vi får bita ihop. Hoppas ni får en fin grillkväll, och en massa planerande inför resan. Mysigt.
Kram till dig
AnnaMaria

Jema Rose sa...

TACK!

: )

Önskar dig en fortsatt fin helg!

KRAM, Jenny