12 april 2009

En härlig påskafton!


Vilket underbart väder vi haft denna Påskafton!!!
I år var det en färggrann påskdukning hos Mamma i hennes uterum.
Hon muttrade visserligen också över att servetterna hon letat upp i
sista minuten kanske inte var de roligaste men jag tycker ändå att
dukningen kändes kul och fräsch. Servetterna gjorde helt klart sitt
till för det glada intrycket!

Ett litet smakprov på vad som hamnade på min tallrik… (Det
här med att blogga är ju lite speciellt då man skall samla på
sig foton hela tiden. Kan känna mig lite töntig emellanåt men
att det är så himla roligt tar snabbt bort den känslan!)

Till efterrätt fick vi Mammas hemgjorda äggost med färska jord-
gubbar, grädde och sylt. Jordgubbarna var verkligen goda fast
de inte var svenska. Sitter just nu och mumsar i mig en bit över-
bliven äggost som jag fick med mig hem. Gott!
Senare på kvällen var det dags för byte av godisägg och äggvisp-
ning. Mmm… Har fyllt sockerkvoten gott och väl! Crosstrainern
fick sig därför en ny omgång i eftermiddags! ;0)

Dagen till ära förärades Mamma en bukett med tulpaner som
hon älskar. Dessa köpte jag hos Lilla Butiken i Säve. Till min glädje
kommer de att få in en ny serie från Nääsgränsgården, som jag sett
annons om, nu till veckan!! Följ bara länken ovan och titta vad söt
serien är! Gissa om jag kommer att hänga på låset?! Skämtåsido, jag
blev ombedd att ringa innan och kolla så att jag inte åker ut i
onödan ifall leveransen blir försenad. Det var ju rart!!
Ta nu vara på de sista påsktimmarna för i år!! =0)

2 kommentarer:

Pysselpalatset sa...

Hej där, och jättetack för din kommentar om min brudbukett... Jag hade bundit den själv.. så man e ju lite känslig för vad folk ska tycka. Ville ha den i svart och vit... och alla florister sa,,, nä man kan inte blanda svart i brudbuketten... så då fick jag väl göra det själv...
Härlig sida du har ... hit återkommer jag. Kram Jeanette

Jenny sa...

Hej! Tack för din kommentar hos mig! Ja, det ska bli jättespännande med reportaget, men lite stressande oxå, jag går o är orolig för att de ska se alla skavanker i huset, hihi!

Härliga bilder du visar oss, blir ju jättesugen när jag ser prinskorvarna o jordgubbar..sitter här o är hungrig:)

Ha en bra vecka,
kram Jenny