23 april 2009

Boken "Shabby Chic"...


När ”Ett rött monogram” nämnde i kommentaren att hon
skulle kika efter Rachels Ashwells böcker kom jag på att
jag kunde presentera dem lite bättre för er.
De går att köpa på bokaffärer på nätet lite här och var.
Denna bok kallad ”Shabby Chic” är den första och kom ut
1996.
Den har 7 kapitel:
1. Diverse Styles
2. Rooms
3. Hidden Treasures & Inspirations
4. Fabrics
5. Seating
6. Lights & Lighting
7. Flowers
Här nedan är några bilder ur boken. Titta och njut! Det gör
i alla fall jag…

Vilken ljuskrona!

Söta volanger!

Så läckert!



Så vackert bord!


En så´n här loppis vill jag besöka! Och då inte med bara
en resväska att packa i utan snarare en container! ;0)
(Se bara det där skrivbordet!)




Fräscht blått och vitt!

Ett sån´t här badrum hade jag inte tackat nej till!
Detta gillar jag!
Det var allt för denna gången! Men fler böcker kommer! =0)
Bara fredag kvar, sen är det helg igen! Så skönt det skall bli...

5 kommentarer:

Lilla hjärtat sa...

Tack för kommentaren hos mig..
Vilka fina bilder från boken du visar. Den där loppisen ser ut som en ren dröm.
Ha en skön helg
Kram Anna-Karin

carina sa...

Vilka härliga bilder ur en säkert mycket trevlig bok.
Vissa böcker är som små skatter.
Fredag i morgon och det spås vackert väder, ni får säkert betydligt varmare än oss, men jag är glad att vi har plusgrader:)
Kramar/Carina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har varit inne på hennes Blogg några gånger, nu ska jag söka på boken. Det är ju våran Bibel kan man säga, vi chabbisar. Ska kolla igenom bok-nätbutiker nu. Jättefina bilder!
Tusen Tack för din fiffiga ide.
Kram till dig
AnnaMaria

mylovelygrandma sa...

Hejsan! tack detsamma och välkommen tillbaka:) åh, jag har funderat på att köpa någon av de böckerna. De ser ut att vara så fina!!
Ha en trevlig helg!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej igen! Nu har jag beställt en bok, det fanns 4 att välja på. den jag tog kom ut 2004. Spännande...
Ha det gott under helgen
Kramelikram
AnnaMaria